4 Δράσεις για την επόμενη μέρα (και όχι μόνο)

4 Δράσεις για την επόμενη μέρα (και όχι μόνο)

4 Δράσεις που θα καταστήσουν τη Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη, πρότυπο Δήμο

  1. ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    Πρόληψη σε όλα τα επίπεδα. Δημιουργία ενός τοπικού Συντονιστικού Κέντρου.

Α. Ασφάλεια στην καθημερινότητα μας.

  • Ενέργειες για επανίδρυση σωστά στελεχωμένων Αστυνομικών Τμημάτων σε Βάρη και Βούλα .
  • Συντονισμός όλων των εμπλεκομένων Υπηρεσιών (ΕΛ.ΑΣ.- Λιμενικό Σώμα, Δημοτική Αστυνομία με ιδιωτική σύμπραξη), και χρήση σύγχρονων μεθόδων για την βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων. (βλ. ΕΒΔΟΜΗ αρ. φυλλου 1085-18-05-2019 σελ. 04)

Β. Ασφάλεια στη θάλασσα & στις παραλίες μας, οργανωμένες και μη.

  • Παρουσία Ναυαγοσώστη – με διευρυμένο ωράριο – ακόμη και σε παραλίες οι οποίες δεν χαρακτηρίζονται ως πολυσύχναστες.
  • Ίδρυση στην πόλη μας της επικουρικής (εθελοντικής) ακτοφυλακής. Ας είμαστε ο πρώτος δήμος με εθελοντές ακτοφύλακες. Εμάς τους ιδίους.

2. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΟΣ (ΘΑΛΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΧΕΡΣΑΙΟΥ)

Εμείς δημιουργήσαμε τα οικολογικά προβλήματα και εμείς μόνο μπορούμε να σταματήσουμε να τα δημιουργούμε.

  • Με πολιτικό σχεδιασμό,
  • Με μακρόπνοο ορθολογικό σχεδιασμό,
  • Με οικολογική αγωγή και συνείδηση.

Απαιτείται συνεχής επικαιροποίηση των σχεδίων Πολιτικού Σχεδιασμού Έκτακτης Ανάγκης.

  • Με συνεχή εκπαίδευση του μόνιμου προσωπικού και των εθελοντικών ομάδων.
  • Με συνεργασία και αλληλοεκπαίδευση των δημοτικών ομάδων με τις συναρμόδιες κρατικές Υπηρεσίες.
  • Με δράσεις ανάδειξης του Δήμου, ως πόλης με καθαρό προαστιακό χαρακτήρα και ως έξυπνης πόλης (smart city).

3. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΧΡΗΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Με χρηστή ορθολογική και αποτελεσματική διαχείριση των πόρων του δήμου και με ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων για συγχρηματοδότηση.

4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΕΣ & ΔΗΜΟ.

  • Δημιουργία κλειστού γηπέδου, με πισίνα, γήπεδα SQUASH, τένις, μπάσκετ, κλπ.
  • Έμφαση στην ανάπτυξη του ναυταθλητισμού.

Στις 26 Μαΐου Πάρε Θέση

Ψήφισε "Κύμα Ενωμένων Πολιτών - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΒΑΚΗΣ"

ΕΧΩ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ, ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ΕΧΩ ΤΗ ΓΝΩΣΗ, ΕΧΩ ΤΗ ΘΕΛΗΣΗ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΩ! ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ. ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ.

Οι προτάσεις μας για την επόμενη μέρα !

Διαφάνεια στο Δήμο, έμφαση στην ασφάλεια, στην καθαριότητα, στην κατάσταση δρόμων και πεζοδρομίων, μάχη για τον οικιστικό χαρακτήρα του Δήμου μας, δημοτική συγκοινωνία!

Την προηγούμενη εβδομάδα (15/5) κυκλοφόρησε το έντυπο του προγράμματος του Δημήτρη Δαβάκη. Στο έντυπο περιλαμβάνονται περιληπτικά οι προτάσεις του συνδυασμού ΚΥΜΑ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΑΡΗΣ-ΒΟΥΛΑΣ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ.

Αυτές χωρίζονται σε 5 προγραμματικούς άξονες:

Άξονας 1: Διαφάνεια στα οικονομικά του δήμου, νοικοκυρεμένη διαχείριση.

Ο Δήμος μας μπορεί να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους, αν τηρήσει βασικούς κανόνες διαφάνειας και ορθής διαχείρισης.

Την προηγούμενη πενταετία, ο δήμαρχος Κωνσταντέλλος πραγματοποίησε μεγάλο αριθμό απευθείας αναθέσεων (πάνω από 470 σε πέντε χρόνια). Οι απευθείας αναθέσεις προβλέπονται, αλλά για έκτακτες καταστάσεις, ενώ η πλειοψηφία των προμηθειών πρέπει να γίνεται με διαγωνιστικές διαδικασίες. Με τις διαγωνιστικές διαδικασίες εξασφαλίζεται η διαφάνεια αλλά και η βέλτιστη τιμή.

Το γεγονός ότι ο Δήμος έκανε περισσότερες αναθέσεις από διαγωνισμούς δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τη σωστή διαχείριση των χρημάτων των δημοτών, αλλά ταυτόχρονα μας δείχνει ότι αν είχαμε κάνει περισσότερους διαγωνισμούς ο Δήμος μας θα είχε εξοικονομήσει πόρους, αφού θα είχε πετύχει σημαντικές εκπτώσεις στις προμήθειες.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κακής διαχείρισης που έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία του τομέα καθαριότητας είναι το γεγονός ότι ο Δήμος μας έχει σύμβαση ανεφοδιασμού του στόλου οχημάτων σε ένα βενζινάδικο στη Καλλιθέα, αναγκάζοντας τα οχήματα του δήμου μας να κάνουν καθημερινά 30 χιλιόμετρα παραπάνω για να ανεφοδιαστούν.

Άξονας 2: Προτεραιότητα στις βασικές υπηρεσίες και στην ποιότητα ζωής.

Ο Δήμος μας παρουσιάζει τραγικές ελλείψεις σε σειρά κρίσιμων τομέων και λειτουργιών.

Χρειάζεται πλήρης επαναπροσανατολισμός των προτεραιοτήτων του δήμου μας. Οφείλουμε να ξεκινήσουμε από τις βασικές υποχρεώσεις του Δήμου στην καθαριότητα, στις συντηρήσεις δρόμων και δημοσίων χώρων, στο φωτισμό ώστε να φτάσουμε στα επίπεδα που αξίζουμε και δικαιούμαστε.

Προτείνουμε ένα έκτακτο πρόγραμμα που να πυκνώσει τα δρομολόγια αποκομιδής, να αυξήσει θεαματικά τους καθαρισμούς κάδων, καθώς επίσης να αυξήσουμε τα ποσοστά ανακύκλωσης.

Χρειαζόμαστε άμεσα τρία έκτακτα συνεργεία καθημερινότητας, ένα σε κάθε δημοτική ενότητα για άμεσες δράσεις πάνω στη καθημερινότητα (συντηρήσεις σε φωτισμό, λακκούβες, δημόσιους χώρους).

Και επιτέλους, να λειτουργήσουμε μια δική μας πλατφόρμα εργασίας για να συνδέσουμε τους νέους και τους εργαζόμενους με τις επιχειρήσεις σε επίπεδο Δήμου.

Για μας, γραφείο εργασίας πρέπει να είναι μια ανοιχτή για όλους πλατφόρμα, με ίσες ευκαιρίες για όλους και όχι βέβαια το γραφείο του δημάρχου με μια πελατειακή λογική.

Οφείλουμε μέσα σε δύο χρόνια να έχουμε αλλάξει πλήρως την εικόνα, ώστε να είμαστε πλέον ένας νοικοκυρεμένος Δήμος, με υπηρεσίες ανάλογες των τελών που αποδίδουμε στο δήμο μας.

Άξονας 3: Θωράκιση στην ασφάλεια της πόλης.

Η εγκληματικότητα στο δήμο μας έχει ανέλθει σε ανησυχητικά επίπεδα.

Την επόμενη τετραετία αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη επιδείνωση εξαιτίας των νέων εμπορικών και τουριστικών χρήσεων που έρχονται. Οφείλουμε πλέον να θέσουμε την ασφάλεια ως τη Νο. 1 προτεραιότητα για το δήμο μας.

Πρέπει να διεκδικήσουμε την επαναλειτουργία των αστυνομικών τμημάτων Βάρης και Βούλας, που δυστυχώς έκλεισαν την προηγούμενη περίοδο επί θητείας Κωνσταντέλλου (με την ανοχή του δημάρχου).

Και οφείλουμε να προσλάβουμε με ανοιχτές και διάφανες διαδικασίες μια εταιρία φύλαξης που να καλύπτει με περιπολίες και μέσα επικοινωνίας κάθε γωνία του δήμου (στα πρότυπα άλλων δήμων που ήδη το έχουν εφαρμόσει επιτυχώς).

Αξονας 4: Η μεγάλη μάχη για τον οικιστικό μας χαρακτήρα και το περιβάλλον.

Την επόμενη τετραετία αναμένεται ένα «τσουνάμι» μεγάλων και μικρών επενδύσεων, για τις οποίες είμαστε πλήρως απροετοίμαστοι για να υποδεχθούμε από πλευράς υποδομών και πλαισίου λειτουργίας.

Η πόλη μας κινδυνεύει να μετεξελιχθεί από τόπο κατοικίας και προάστιο σε ένα κέντρο επιχειρήσεων σε διάφορους τομείς.

Το « επενδυτικό μπουμ» μπορεί να εξελιχθεί σε μια μεγάλη φούσκα, ανάλογη αυτής που συνέβη σε όλα τα παράλια της Αττικής τη δεκαετία του ‘80.

Ο Δήμος μας οφείλει να λάβει άμεσες δράσεις :

  • Να βάλουμε όρια βιωσιμότητας στις μεγάλες επενδύσεις.
  • Να εφαρμόσουμε τα ευρωπαϊκά όρια, να εξασφαλίσουμε τις υποδομές που χρειάζονται έγκαιρα, όχι κατόπιν εορτής.
  • Να προχωρήσουμε άμεσα σε δική μας μελέτη βιώσιμης ανάπτυξης στο Δήμο μας, να θέσουμε περιβαλλοντικούς όρους στις μεγάλες επενδύσεις, να μην δεχθούμε καμία αλλαγή στις χρήσεις γης, να προστατέψουμε τον ορεινό όγκο του Υμηττού και τις περιοχές ΝATURA, αλλά και το Ασκληπιείο.
  • Να απαιτήσουμε επίσης, αντισταθμιστικά οφέλη τέτοια, που να κατευθυνθούν σε βασικές υποδομές αλλά και σε κοινωνικές παροχές.

Δεν θα δεχτούμε αποκλεισμούς από τις οργανωμένες παραλίες μας για τους κατοίκους.

Άξονας 5: Βασικές Υποδομές (Δημοτική συγκοινωνία, Σύνδεση με το Μετρό, Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο, Δημοτικός Πολυχώρος Πολιτισμού)

Η πόλη μας στερείται των πλέον βασικών υποδομών για τη λειτουργία κάθε σύγχρονης πόλης.

Διαθέτει μια άστοχα, πρόχειρα και σπάταλα σχεδιασμένη δημοτική συγκοινωνία, δεν διαθέτει δημοτικό κολυμβητήριο, σύγχρονο γυμναστήριο, ή σύγχρονο χώρο πολιτισμού.

Ζούμε σε μια πλούσια πόλη από πλευράς ΕΝΦΙΑ και δημοτικών τελών, με φτωχές υποδομές.

Για αυτό προτείνουμε άμεσα να βάλουμε σε προτεραιότητα τετραετίας, τις ακόλουθες υποδομές και προγράμματα :

Δημοτική Συγκοινωνία: Σύνδεση με το σταθμό «ΜΕΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ».

Η ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς οφείλει να είναι μια από τις μεγάλες προτεραιότητες της νέας Δημοτικής Διοίκησης, ώστε να μειώσουμε τα κυκλοφοριακά φορτία και την περιβαλλοντική επιβάρυνση, αλλά και να αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωής μας.

Ως πρώτο βήμα σε αυτή τη κατεύθυνση προτείνουμε τη πυκνή σύνδεση του δήμου μας με το Σταθμό «ΜΕΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ».

Με κόστος 120.000 ευρώ ανά έτος (έναντι 250.000 ευρώ που μας κοστίζει σήμερα η υφιστάμενη δημοτική συγκοινωνία), μπορούμε να δημιουργήσουμε μια δημοτική γραμμή συγκοινωνίας, που να καλύπτει τις κεντρικές περιοχές της Βάρης, Βάρκιζας, Βούλας, Βουλιαγμένης με το Μετρό στο σταθμό «Ελληνικό», ανά 20 λεπτά!

Συγκοινωνιακή κάλυψη θα πρέπει, επιτέλους, να υπάρξει (με μικρό λεωφορείο – mini bus – για να μην εγκλωβίζεται) στο Πανόραμα Βούλας.

Επίσης, οφείλουμε να απαιτήσουμε από την Περιφέρεια και το Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με τους όμορους Δήμους ένα Μaster Plan διαχείρισης των αυξημένων κυκλοφοριακών ροών στη παραλιακή, δεδομένης της τουριστικής ανάπτυξης που έρχεται, με έμφαση στην ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται απαραίτητη η επαναλειτουργία σε σταθερή βάση της γραμμής ΟΑΣΑ Πειραιάς – Βάρκιζα.

Ελεύθερο Wi-Fi στο δήμο μας!

Ο Δήμος μας οφείλει να μπει επιτέλους στη νέα εποχή παρέχοντας ψηφιακές ευκολίες στους δημότες. Βασική είναι η ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους δημοσίους χώρους, μέσω ενός εκτενούς και υψηλής ταχύτητας δικτύου WiFi.

Δημοτικός πολυχώρος πολιτισμού και εκπαίδευσης.

Κυρίαρχη έλλειψη είναι η απουσία ενός πολιτιστικού πολυχώρου υψηλών προδιαγραφών που να μπορεί να φιλοξενήσει πολιτιστικά δρώμενα (θέατρο -μουσική-εικαστικά, κ.α.), συνέδρια, εκδηλώσεις, εκπαιδευτικά σεμινάρια και διαλέξεις. Οι υπάρχοντες χώροι είναι απολύτως ανεπαρκείς για ένα σύγχρονο δήμο (Γυάλινο Βάρκιζας,  αίθουσα «Ιωνία» Βούλας).

Ο χώρος αυτός θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά και από δωρεές, ή και αντισταθμιστικά οφέλη.

Αποτελεί ένα όραμα, το οποίο πρέπει να γίνει προτεραιότητα για την επόμενη διοίκηση του Δήμου.

Δημοτικός θερινός κινηματογράφος

Στο βωμό της άκρατης τσιμεντοποίησης της πλατείας Βούλας χάσαμε πριν μερικά χρόνια τη φυσική παρουσία της «Βιολέττας» και του «Πλανήτη», μαζί με τις παιδικές μας αναμνήσεις και την ξεγνοιασιά μιας άλλης εποχής.  Είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας ενός θερινού κινηματογράφου την επόμενη μέρα.

Δημοτικό κολυμβητήριο

Αποτελεί παράδοξο να είμαστε ο μόνος παραλιακός Δήμος της νότιας παραλίας της Αθήνας που δεν διαθέτει δημοτικό κολυμβητήριο την στιγμή μάλιστα που έχουμε μια τεράστια παράδοση στον κολυμβητικό και ναυταθλητικό αθλητισμό.

Επίσης παράδοξο είναι, το γεγονός ότι, ο Δήμος μας απεμπολεί ευκαιρίες για να αποκτήσει ένα σύγχρονο κολυμβητήριο, στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων που θα μπορούσε να έχει από τις τεράστιες επενδύσεις που γίνονται.

Η χωροθέτηση του κολυμβητηρίου μπορεί να γίνει στο χώρο του κάμπινγκ ή της Β´ Πλαζ Βούλας, επαναδιαπραγματευόμενοι τους όρους των συμβάσεων.

Νέο δημοτικό γυμναστήριο.

Ένα κλειστό γυμναστήριο, ένα κολυμβητήριο και ένας σύγχρονος χώρος εκδηλώσεων αποτελούν τις ελάχιστες βασικές υποδομές, που πλέον διαθέτουν όλοι σχεδόν οι δήμοι της χώρας, εκτός από τον δικό μας.

Η κατασκευή ενός νέου κλειστού γυμναστηρίου με σύγχρονες προδιαγραφές και θέσεις πάρκινγκ οφείλει λοιπόν, να είναι μια βασική προτεραιότητα σε υπάρχοντες χώρους, αξιοποιώντας την τράπεζα γης.

Όλα τα παραπάνω είναι ρεαλιστικές προσεγγίσεις και εφικτές προτάσεις, χωρίς μεγαλοστομίες για φαραωνικά έργα και αποτελούν τη δέσμευσή μας.

Το όραμά σας, δέσμευσή μας!

Υποχρέωση του Δήμου η Ασφάλεια των Δημοτών

Υποχρέωση του Δήμου η Ασφάλεια των Δημοτών

Είναι Υποχρέωση του Δήμου η Ασφάλεια των Δημοτών

Η ασφάλεια δεν έχει χρώμα, αφορά όλους και οφείλει να παρέχεται στους δημότες, σε εμάς τους ίδιους, χωρίς υποσημειώσεις. Αυτή είναι η πραγματικότητα και όσο πιο γρήγορα τη δεχτούμε τόσο το καλύτερο για τα 3Β, για τον τόπο που ζούμε και μεγαλώνουμε τα παιδιά μας.

Η ασφάλεια δεν είναι πολιτικό θέμα, αφορά όλους…και ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των πολιτών ενός προαστίου όπως είναι ο Δήμος μας, δεν περιορίζεται σε γενικές δηλώσεις πολιτικής χροιάς. Πληρώνουμε φόρους και τέλη για να έχουμε ασφάλεια και η δημοτική αρχή σε συνεργασία με το κράτος, έχει την υποχρέωση να μας την παρέχει.

Στόχος είναι να έχουμε μία πόλη φιλική στην οικογένεια, στον κάτοικο -παλαιό αλλά και νέο- στον επισκέπτη, και εχθρική στην εγκληματικότητα και την παραβατικότητα.

Ένα φωτισμένο, προσβάσιμο  και με ικανοποιητική αστυνόμευση, (ΕΛ.ΑΣ.- Λιμενικό Σώμα, Δημοτική Αστυνομία με ιδιωτική σύμπραξη) περιβάλλον για όλους, δημιουργεί την αίσθηση μιας ασφαλούς πόλης και από εκεί ξεκινάμε. Από την ΠΡΟΛΗΨΗ.

Υπάρχουν περιοχές στα 3Β  χωρίς καθόλου φωτισμό  που είναι γεμάτες παραμελημένα δέντρα που δημιουργούν συνθήκες αρνητικές για την ασφάλεια των δημοτών.

Υπάρχουν πάρα πολλά πεζοδρόμια σε… παρακμάζουσα κατάσταση και ασφαλώς μη χρηστικά για τους συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη (ΑΜΕΑ, μητέρες με καροτσάκια ηλικιωμένοι κλπ), ενώ τα αφρόντιστα θαμνώδη επιτείνουν σημαντικά τα προβλήματα ασφάλειας και προσβασιμότητας.

Επίσης τα κάθε λογής εμπόδια στους δρόμους που ο Δήμος οφείλει να τα επισκευάσει άμεσα για την ασφάλεια όλων μας.

Η μεγάλη μάχη έχει να κάνει με την καθημερινότητα.

Κατά την πρόσφατη ρύπανση του Σαρωνικού από το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ ορίστηκα από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως επόπτης του έργου της απορρύπανσης του παραλιακού μετώπου, έργο το οποίο κατά γενική ομολογία συντόνισα με επιτυχία. Κατά το χρονικό διάστημα της απορρύπανσης διαπίστωσα τη δυσκολία έγκαιρης συνεργασίας όλων των ανωτέρω φορέων αλλά και την ελλιπή εκπαίδευση – ενημέρωση αρκετών δημοτικών υπηρεσιών στις μεθόδους πρόληψης και χρήσης των απορρυπαντικών υλικών κλπ.

Σε αυτή την κατεύθυνση είναι αναγκαία η δημιουργία ενός τοπικού Συντονιστικού κέντρου που θα συντονίζει όλους τους συναρμόδιους φορείς και ιδιαίτερα θα επιδιώκει τη στενότερη συνεργασία της Δημοτικής Αστυνομίας με την ΕΛ.ΑΣ, Λιμενικό Σώμα, Π.Σ., Περιφέρεια κλπ. σε όλα τα θέματα ώστε να υφίσταται συνεχή επικαιροποίηση των σχεδίων Πολιτικού Σχεδιασμού Εκτάκτου Ανάγκης, με συνεχή γυμνάσια εφαρμογής αυτών. Παράλληλα σε αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να αξιοποιηθεί η σύγχρονη τεχνολογία για την επόπτευση και αποτροπή παράνομων δραστηριοτήτων (π.χ. αυθαίρετες καταλήψεις  κ.λ.π) σε  δημόσιους χώρους. Για τα θέματα αυτά θα πρέπει να υφίσταται μέσω του ανωτέρω φορέα και η ανταλλαγή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο.

Picture2

Και φυσικά στο πλαίσιο αυτό, είναι αναγκαίος και ο εκσυγχρονισμός-αναβάθμιση και ενίσχυση της ίδιας της Δημοτικής Αστυνομίας. Η Δ.Α. δεν μπορεί να περιορίζεται στο να γράφει κλήσεις στάθμευσης αυτοκινήτων.

Τη μάχη για το δικαίωμα στα αυτονόητα δίνει η δημοτική παράταξη Κύμα Ενωμένων Πολιτών – Δημήτρης Δαβάκης. Μάχη για επαρκή φωτισμό σε κάθε γωνιά, σε κάθε γειτονιά, για δρόμους & πεζοδρόμια χωρίς λακκούβες και εμπόδια, καθαριότητα, αγάπη και φροντίδα στους αστέγους τετράποδους φίλους μας, δίκτυο ποδηλατοδρόμων, όπως ταιριάζει σε μια Ευρωπαϊκή πόλη, για ασφάλεια για όλους τους δημότες.

Και φυσικά μάχη για τα μεγάλα ζητήματα του Δήμου μας:

  • μάχη για εξασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης των Δημοτών στις παραλίες μας, με συνεχή παρουσία Ναυαγοσώστη, ακόμη και σε παραλίες που δεν έχουν χαρακτηριστεί πολυσύχναστες, για ελαχιστοποίηση ατυχημάτων – πνιγμών
  • μάχη για τον προαστιακό μας χαρακτήρα & το περιβάλλον,
  • μάχη για διαφάνεια στα οικονομικά του Δήμου και νοικοκυρεμένη διαχείριση.

Το μέλλον του σπιτιού σου, το μέλλον της γειτονιάς σου είναι στα δικά σου χέρια!  Έλα να ακούσεις. Έλα να ενημερωθείς. Έλα να ψηφίσεις. Για να καθορίσεις ΕΣΥ το μέλλον του Δήμου που ζεις και αγαπάς!

Δελτίο Τύπου – Ανακοίνωση

Δελτίο Τύπου – Ανακοίνωση

Η ανησυχία έχει μεταβληθεί ήδη σε πανικό!

Ο Δημήτρης Δαβάκης και το Κύμα Ενωμένων Πολιτών, σεβόμενοι απολύτως τον ρόλο και την λειτουργία των μέσων μαζικής ενημέρωσης (έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής) στην καθημερινή δημοκρατική λειτουργία, ως διαμορφωτών άποψης και έκφρασης του κοινού αισθήματος σε κάθε χρονική περίοδο και πολύ περισσότερο κατά τη διάρκεια μιας προεκλογικής περιόδου, ποτέ μέχρι σήμερα δεν σχολίασαν το οποιοδήποτε ενυπόγραφο σχόλιο / έκφραση γνώμης που παρατίθεται σε ένα μέσο, ανεξάρτητα από την εμβέλεια, την εγκυρότητά του, και στο τέλος – τέλος τις προτιμήσεις του μέσου αυτού υπέρ ή κατά ενός υποψηφίου του ευρύτερου ή του τοπικού (αυτοδιοικητικού) πολιτικού σκηνικού.

Αυτή την πάγια θέση εξακολουθούμε να υπηρετούμε και να στηρίζουμε με απόλυτη συνέπεια, πιστεύοντας βαθιά ότι αποτελεί την αναγκαία και σε καθημερινή βάση προσφορά στην δημοκρατική διαδικασία και υπηρετεί τον στόχο της αναβάθμισης – τόσο σε ευρύτερο όσο και σε στενότερο (δηλαδή σε τοπικό / αυτοδιοικητικό) επίπεδο – του πολιτικού λόγου.

Με γνώμονα τις σκέψεις αυτές, ο Δημήτρης Δαβάκης και ο Συνδυασμός μας, εκτιμούν ταυτόχρονα, ότι κάθε σχόλιο ή άποψη που προβάλλεται από κάθε είδους έντυπο, επιβάλλεται να τηρεί τους κανόνες της στοιχειώδους δεοντολογίας (έστω κι αν δεν υπογράφεται από μέλος της «Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών» ή της «Ένωση Συντακτών Περιοδικού – Ηλεκτρονικού Τύπου») και να εισφέρει ειδησεογραφικά στην ουσιαστική ενημέρωση των πολιτών, έστω και αν με αυτό προβάλλεται μονομερώς το έργο κάποιου υποψήφιου, ή ασκείται κριτική σε συγκεκριμένη άποψη, ή σε συγκεκριμένο έργο κάποιου άλλου υποψηφίου. Όταν όμως γίνεται αντιληπτό, ότι συγκεκριμένο δημοσίευμα, παρατιθέμενο δίκην σχολίου σε στήλη του οποιουδήποτε εντύπου δεν υπηρετεί αυτή την λογική, αλλά έχει δημοσιευθεί μόνο και μόνο για να αποδομηθεί, η έστω πληγεί η προσωπικότητα ενός υποψηφίου – και τούτο γιατί αυτός αποτελεί τον μοναδικό εν δυνάμει πολιτικό «κίνδυνο» για την εκλογική τύχη του εκλεκτού υποψηφίου του εντύπου αυτού – τότε τα πράγματα μεταβάλλονται και η αντίδραση του θιγόμενου αποτελεί, ταυτόχρονα, δικαίωμα αλλά και δημοκρατικό καθήκον.

Στην κατηγορία αυτών των δημοσιευμάτων συγκαταλέγεται πλέον, κατά την απολύτως δικαιολογημένη εκτίμησή μας, ενυπόγραφο άρθρο που δημοσιεύθηκε στην (νεόκοπη) μηνιαία εφημερίδα «Δημοσιογράφος ΒΑΡΗ / ΒΟΥΛΑ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ» (φύλλο 9 Μάιος 2019, σελίδα 23) με τον βαρύγδουπο όσο και ειρωνικό ταυτόχρονα τίτλο «Οι περιπέτειες… του Δαβάκη» και με τον συνοδευτικό, αρκούντως απαξιωτικό και προσβλητικό, παράτιτλο : «Θόρυβος και μαύρη προπαγάνδα καλύπτουν την απουσία πολιτικού λόγου». Το άρθρο αυτό, χωρίς συγκεκριμένη στόχευση (εκτός της επιχειρούμενης – πλην όμως ατελέσφορα – «σκίασης» της προσωπικότητας του Δημήτρη Δαβάκη), ασφαλώς δεν υπηρετεί την οποιαδήποτε ειδησεογραφική (καλώς εννοούμενη) σκοπιμότητα και ταιριάζει μάλλον σε απόψεις προσώπου που κατέρχεται στον πολιτικό στίβο και επιχειρεί να πλήξει επίφοβο πολιτικό αντίπαλό του με κάθε – μη παραδεκτό – τρόπο, και πάντως όχι σε σχόλιο ενός τρίτου αντικειμενικού κριτή της τοπικής πολιτικής επικαιρότητας ο οποίος απλώς στοχεύει στην καλύτερη ενημέρωση των πολιτών / δημοτών με την αρθρογραφική παρέμβασή του σε έντυπο ευρέως διανεμόμενο.

Με το σκεπτικό αυτό λοιπόν, οφείλουμε, στοιχειωδώς, να προβούμε στον σχολιασμό του εν λόγω κειμένου, για το οποίο δεν μπορούμε να αποφύγουμε τον πειρασμό να αναφέρουμε ότι αποτελεί, όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν, την «φυσική συνέχεια» της σαφώς προσχεδιασμένης επίθεσης του νυν δημάρχου στον Δημήτρη Δαβάκη κατά την Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Μεγάλης Δευτέρας. Μιας επίθεσης, σαφώς αποπροσανατολιστικής της κοινής γνώμης, ενόψει της μετά από 48 ώρες ακριβώς (την Μεγάλη Τετάρτη συγκεκριμένα) προγραμματισμένης δημοπρασίας της Β’ παραλίας Βούλας -στην εκπνοή ακριβώς κάθε προθεσμίας για την λήψη αποφάσεων και την διενέργεια πράξεων διοίκησης (εκτός των τρεχουσών και επείγουσας φύσης) από την απερχόμενη διοίκηση του Δήμου.

Ως κύριο χαρακτηριστικό του εν λόγω άρθρου – που διακρίνεται ασφαλώς και για την αμετροέπεια του – εμφανίζεται η από μέρους του συντάκτη του αυτόκλητη (ή μήπως όχι 😉 υπεράσπιση του «έργου» του απερχόμενου δημάρχου, δίκην εκπροσώπου τύπου της παράταξής του και αυτού προσωπικά. Έτσι, η κριτική στα πεπραγμένα της σημερινής δημοτικής αρχής που ασκήθηκε από τον Δημήτρη Δαβάκη στα πλαίσια της άσκησης του στοιχειωδέστερου δημοκρατικού δικαιώματός του, δηλαδή αυτού της έκφρασης της γνώμης του και των απόψεών του ως προσώπου που ασχολείται επί σειρά ετών με τα κοινά και εκθέτει υποψηφιότητα, συνοδεύεται από τους χαρακτηρισμούς «αστήρικτες καταγγελίες, υπερβολές και ανακρίβειες», προσδίδοντας ακόμη και στο ίδιο το έντυπο μία έντονη παραταξιακή απόχρωση (εφόσον πουθενά δεν διαπιστώσαμε σε αυτό την ύπαρξη της σχετικής επιφύλαξης σε σχέση με τις εκάστοτε απόψεις των επιφυλλιδογράφων και σχολιαστών που φιλοξενούνται σε αυτό).

Το πάθος όμως του συντάκτη του εν λόγω άρθρου, είναι τέτοιο που δεν εξαντλείται απλώς στην επίθεση και προσβολή (διότι περί τέτοιας κατ’ ουσία πρόκειται) της προσωπικότητας του Δημήτρη Δαβάκη, αλλά επιπλέον στρέφει τα πυρά του και κατά μερίδας του εκλογικού σώματος, δηλαδή συμπολιτών μας οι οποίοι έχουν ενστάσεις και αντιρρήσεις για τα πεπραγμένα και τις προθέσεις της απερχόμενης δημοτικής αρχής και ενίοτε τολμούν να ασκούν κριτική στο έργο της, μόνο και μόνο γιατί ανησυχούν δικαιολογημένα από αυτά που διαπιστώνουν αλλά και γιατί έχουν όραμα και στόχο για μια άλλη διαχείριση, υπέρ πραγματικά των πολλών, χωρίς καταφυγή σε κενούς περιεχομένου πρόσκαιρους εντυπωσιασμούς, με άγνωστες – πλην όμως εύκολα πιθανολογούμενες – δυσμενείς έως τραγικές συνέπειες για τον τόπο μας, όπως συμβαίνει σήμερα με πολλές από τις επιλογές του απερχόμενου δημάρχου  ! Έτσι, η μερίδα αυτή των πολυάριθμων (πέρα από κάθε προσδοκία όπως γρήγορα θα γίνει αντιληπτό από την κάλπη, κατ’ αρχήν της 26/5/2019)  συμπολιτών μας, χαρακτηρίζεται ως κοινό που αποδέχεται ουσιαστικά την «μαύρη προπαγάνδα» και τις «χορηγούμενες διαφημιστικές καταχωρήσεις», ως «συνωμοσιολόγοι», ως κινούμενοι από «προσωπικό συμφέρον» ή και από «πικρία».

Ήταν απολύτως αναμενόμενο, η έκθεση υποψηφιότητας του Δημήτρη Δαβάκη, να; προκαλέσει ιδιαίτερη ανησυχία στην παράταξη του δημάρχου. Όχι μόνο ως αυτή καθαυτή υποψηφιότητα με πραγματικά τοπικά χαρακτηριστικά και με αποδοχή η οποία κλονίζει συθέμελα το ψευδο-αφήγημα της απόλυτης και σαρωτικής επικράτησης του απερχόμενου δημάρχου στις επερχόμενες εκλογές -το οποίο προσπαθούσε να δημιουργήσει την αναγκαία (επειδή ήταν ανύπαρκτη στην πραγματικότητα) «παράσταση νίκης» στο ψηφοδέλτιο του-  αλλά και γιατί η πρόταση του Δημήτρη Δαβάκη έχει λειτουργήσει απολύτως συσπειρωτικά για όλους τους σκεπτόμενους συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν ανησυχήσει πραγματικά για την τροπή που έχουν λάβει τα πράγματα σε σχέση με την διαχείριση των κοινών του τόπου μας και αναζητούν μια πραγματικά νέα και ταυτόχρονα σύγχρονη πορεία.

Τέλος, μία καταληκτική παρατήρηση. Αν, όπως υποστηρίζει ο συντάκτης του άρθρου, ο Δημήτρης Δαβάκης πράγματι άργησε, να «μπει στην προεκλογική κούρσα», αν ο συνδυασμός του «αποψιλώθηκε» λόγω της «μεταπήδησης σημαντικών προσώπων» του συνδυασμού του στο ψηφοδέλτιο του νυν δημάρχου, αν «μέχρι και την τελευταία στιγμή προσπαθούσε να ενώσει τις δυνάμεις του με άλλο συνδυασμό, αλλά συναντούσε διαρκώς κλειστές τις πόρτες», αν η «καθίζησή του αντανακλάται και στον αριθμό υποψηφίων συμβούλων που απαρτίζουν το ψηφοδέλτιο», τότε, εύλογα διερωτόμαστε, γιατί ξόδεψε κάποιος τόσο μελάνι για να ασχοληθεί με την δήθεν ήδη καταδικασμένη υποψηφιότητα μας; Γιατί ο απερχόμενος δήμαρχος, παράτυπα, εκτός διαδικασίας και τελικώς ακραία αυθαίρετα, αφιέρωσε την Μεγάλη Δευτέρα, 16 ολόκληρα λεπτά της ώρας σε μία προκαταρτισμένη θεματικά και γραμμένη ήδη ομιλία του για να απαντήσει στις θέσεις του Δημήτρη Δαβάκη και να επιτεθεί σε αυτόν με σκαιό πολλές φορές τρόπο, όντας μάλιστα ιδιαίτερα αγχωμένος και με ευδιάκριτη διάθεση «να τα πει» και μάλιστα επί οθόνης, δεδομένου ότι οι Συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου προβάλλονται απευθείας;

Σε απάντηση του ρητορικού αυτού ερωτήματος,  μία μόνο απάντηση είναι δυνατή: Ότι η ανησυχία έχει μεταβληθεί ήδη σε πανικό !

 

Ο Φωτισμός στα 3Β…

Ο Φωτισμός στα 3Β…

Της νύχτας τα καμώματα, τα βλέπει η μέρα και γελά –
ή αλλιώς ο φωτισμός στη Ριβιέρα της Αθήνας!

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές συζητήσεις σχετικά με τον οδοφωτισμό στο δήμο μας.

Πολλές ακόμα συζητήσεις, σχετικά με το άχρηστο – αναγκαστικό κατά το Δήμαρχο – δάνειο που πήρε ο δήμος για την αντικατάσταση των φωτιστικών σωμάτων, το οποίο στηλίτευσε και το καταψήφισε σύσσωμη η παράταξη ΚΥΜΑ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.

Αν θυμάμαι καλά τα φωτιστικά σώματα, σύμφωνα με το σχέδιο που εκπονήθηκε, είναι περίπου 3000. Οι τύποι των φωτιστικών διαφέρουν ακόμα και μεταξύ των δημοτικών ενοτήτων. Η σκέψη για εξοικονόμηση χρημάτων μέσω μείωσης της κατανάλωσης του ρεύματος καθώς και της εφαρμογής ηλεκτρονικών ευκολιών, διαμέσου των σωμάτων LED είναι ορθή. Στην εφαρμογή μάλλον κάτι πήγε στραβά.

Σημειωτέον ότι κατά τον διαγωνισμό, η έκπτωση της τάξης του 70% μπορεί να φάνταξε εξόχως ικανοποιητική, αλλά ο κόσμος δε γνωρίζει ότι οι τιμές των φωτιστικών στα τεύχη δημοπράτησης είχαν “φουσκώσει” πολύ. Επιπλέον, στα δημοτικά συμβούλια ο δήμαρχος επέμενε πως θα αλλάξουν όλες οι λάμπες του οδοφωτισμού.

Άλλαξαν όσες βρίσκονται σε ψηλούς στύλους φωτισμού. Οι άλλες όχι. Όμως κι αυτές που άλλαξαν πολλές φορές δεν επιτυγχάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα γιατί στην ουσία φωτίζουν τα δέντρα που βρίσκονται από κάτω τους – ή έστω πολύ μεγάλο μέρος από το φύλλωμά τους, ή/και όταν δε λειτουργούν μάλλον δεν ενημερώνουν το κέντρο διαχείρισης φωτισμού, όπως θεωρητικά θα έπρεπε, ώστε άμεσα να διορθώνεται το πρόβλημα.

Επαρκής φωτισμός
Ανεπαρκής φωτισμός λόγω φυλλώματος

Έχουμε το προνόμιο να ζούμε σε έναν δήμο με πολύ πράσινο. Ας μη μετατρέψουμε αυτό το πλεονέκτημα σε μειονέκτημα ασφάλειας, όταν με προσεκτικά κλαδέματα, μπορούμε να αυξήσουμε τον φωτισμό στους δρόμους, δίχως να καταστρέψουμε τα δέντρα.

Όσον αφορά στις άλλες λάμπες, ο δήμαρχος μάλλον δεν περπατάει για παράδειγμα από το Σμαράγδι μέχρι Βο για να διαπιστώσει ότι κάτι πάει στραβά.

Μια πρωινή βόλτα θα τον έπειθε πως πρέπει να επισκευασθούν οι στύλοι φωτισμού, να αποκτήσουν λάμπες και “μπάλες”.

Εκτός αν του αρέσει αυτή η εικόνα εγκατάλειψης που αντιλαμβάνονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αθηναϊκής Ριβιέρας, κυρίως τα Σαββατοκύριακα.

Ακάλυπτη βάση φωτιστικού

Ίσως ακόμα να παρατηρούσε πως οι βάσεις φωτιστικών σωμάτων πρέπει επιμελώς να καλύπτονται ή ακόμα καλύτερα να αφαιρούνται, ιδίως όταν αυτές βρίσκονται στην περίμετρο παιδικής χαράς.

Τον ενδιαφέρει άραγε η ασφάλεια των περιπατητών; Αναρωτήθηκε ποτέ αν ένα παιδί από περιέργεια “παίξει” με το υπόλοιπο της βάσης τι θα μπορούσε να γίνει;

Τέλος μια βραδυνή βόλτα θα τον έπειθε ότι ο φωτισμός αυτής της διαδρομής δεν μπορεί να επιτυγχάνεται μέσω του οδοφωτισμού της νησίδας της παραλιακής.

Αν περπατούσε ο δήμαρχος και σε άλλες περιοχές του δήμου θα ανακάλυπτε πόσο σκοτάδι καλύπτει το δήμο μας με την απραξία του.

Δε φτάνει κανένα Novoville, καμία εγρήγορση των δημοτών αν η επιλογή του δημάρχου είναι να αφήνει τα πεζοδρόμια, το φωτισμό, την ασφάλεια και την καθαριότητα δίχως συντήρηση, δίχως επιτήρηση, δίχως έλεγχο.

Ο Δημήτρης Δαβάκης εστιάζει στα καθημερινά προβλήματα του δήμου.

Ας ξεκινήσουμε από τα απλά.

Πεζοδρόμια: Αλήθειες… Επικίνδυνες!

Πεζοδρόμια: Αλήθειες… Επικίνδυνες!

του Νατάλη Πέτροβιτς. Πολιτικός Μηχανικός - Δημοτική Ενότητα Βούλας

Η προσβασιμότητα σε κάθε γωνιά του δήμου μας και η ασφάλεια των πεζών είναι δικαίωμα των κατοίκων και των δημοτών. Ο δήμος έχει την υποχρέωση να την παρέχει σε όλους.

Η σημερινή δημοτική αρχή έχει δείξει το πραγματικό πρόσωπο της αδιαφορίας.

Η ανυπαρξία των πεζοδρομίων ακόμα και σε κεντρικούς δρόμους, η άθλια κατάσταση των πεζοδρομίων, η έλλειψη ραμπών πρόσβασης και η άρση των κακοτεχνιών ή των εμποδίων στην κίνηση των πεζών, είναι ένδειξη του “ενδιαφέροντος” για τα δικαιώματα των δημοτών από τον κ. Κωνσταντέλλο.

Είναι σαφές πως δεν υπάρχει η πολιτική βούληση για τη βελτίωση των υποδομών του δήμου μας. Πώς άλλως μπορεί να ερμηνευθεί το γεγονός ότι διαθέτοντας λίγο χρόνο και περπάτημα μπορεί να διαπιστώσει ο οποιοσδήποτε το μέγεθος της εγκατάλειψης των πεζοδρομίων από το δήμο και ενίοτε την αδιαφορία των πολιτών;

Εύλογα αναρωτιέται ο πιο καλόπιστος δημότης αν:

1. Υπάρχει καταγραφή των πεζοδρομίων με ή χωρίς τις ράμπες πρόσβασης (αντικριστές ράμπες δύσκολα βρίσκει κανείς);

2. Υπάρχει καταγραφή των στύλων/πινακίδων και λοιπών εμποδίων επί των πεζοδρομίων;

3. Υπάρχει καταγραφή έλλειψης των πεζοδρομίων;

4. Υπάρχει καταγραφή του πλάτους κάθε πεζοδρομίου, συμπεριλαμβανομένης της φύτευσης;

5. Υπάρχει καταγραφή της κατάστασης των πεζοδρομίων;

Κι όμως, η λύση είναι απλή. Μέσω ενός συστήματος GIS (γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών) καταγράφεται η παρούσα κατάσταση και ανάλογα με τους διατιθέμενους πόρους καταρτίζεται το πρόγραμμα συντήρησης & κατασκευής.

Σε μια μικρής διάρκειας βόλτας μόλις 40’ καταγράφηκαν τα παραπάνω προβλήματα σε μια περιοχή εμβαδού 165 στρεμμάτων στην Κάτω Βούλα. Σημειώθηκαν σε πρόχειρο χάρτη, η έλλειψη πεζοδρομίων (συνεχής γραμμή), η έλλειψη ραμπών (Δ), η δύσκολη έως αδύνατη πρόσβαση (Π), η κακή κατάσταση των πεζοδρομίων (Κ) και το πλάτος τους (d). Έγινε λήψη 50 φωτογραφιών για τεκμηρίωση, μέρος των οποίων παρουσιάσθηκαν πιο πάνω. Η έλλειψη των ραμπών κυριαρχεί σαφώς έναντι των άλλων προβλημάτων.

Μόνο στη σκέψη ότι με μια φωτογραφική μηχανή με ενσωματωμένο gps, ή με ένα rover-gps θα γινόταν η ίδια δουλειά με ακρίβεια εκατοστού, όλες αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να εισαχθούν στο GIS σύστημα του δήμου για την άρση των προβληματικών πεζοδρομίων.

Πόσο δύσκολο είναι να κάνουμε την καθημερινότητα των κατοίκων του δήμου μας πιο εύκολη;

Πόσο δύσκολο είναι να έχει ο δήμαρχος την πολιτική βούληση, να διαθέσει μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας τους πόρους για την καταγραφή, τον προγραμματισμό και την παρακολούθηση των εργασιών αποκατάστασης;

Προφανώς δεν είναι μια εργασία που γίνεται σε μια εβδομάδα, ούτε στους δύο μήνες πριν τις εκλογές. Απαιτείται βάθος χρόνου για την καταγραφή, την κοστολόγηση και τον προγραμματισμό των εργασιών ανάλογα με τα διατιθέμενα κονδύλια.

Ο σημερινός δήμαρχος όμως με την αδιαφορία του δηλώνει και την αδυναμία του.

Ο Δημήτρης Δαβάκης ως πρώτο στόχο έχει βάλει τη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών/κατοίκων. Τα πεζοδρόμια είναι μια από τις προτεραιότητές του.

Δήμος για τους πολλούς, όχι για λίγους.