Senatory Poll
Pier Goodmann
PARTY SECRETERY
[totalpoll id="1868"]
Vote Now

Αγαπητοί αναγνώστες,

καίτοι, βρισκόμαστε στην εκλογική δίνη των ημερών, οφείλουμε να είμαστε σε εγρήγορση και να μην αφήνουμε τα τοπικού ενδιαφέροντος ζητήματα στην άκρη διότι, “ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται”, αλλά˙ “έχουσι γνώσιν οι φύλακες”

ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΠΙ

Προς επιβεβαίωση των ως άνω, στην 19η οικ.επιτροπή υπήρξε θέμα εκτός ημερησίας, που όχι μόνο έπρεπε να μπει στην τακτική (δεν μπήκε όμως) αλλά και ως προς την ουσία του, επιλήψιμος ο τρόπος διαχείρισης.
Πιο συγκεκριμένα: Λήψη απόφασης για την έγκριση της έκθεσης Εκτίμησης Εμπορικής Αξίας Απαλλοτριωμένων Ιδιοκτησιών για τη διευθέτηση του Ρέματος Κόρμπι από την Λ.Ευελπίδων έως την Εκβολή, όλο αυτό ήταν ο τίτλος της εισήγησης και εμφανίστηκε λίγα λεπτά προ της συνεδρίασης.

Καταρχάς, η τοποθέτησή μας:

Την προφορική εισήγηση ανέλαβε ο πρώην αντιδήμαρχος τεχνικών έργων, εντεταλμένος πλέον αλλά δημοτικός σύμβουλος της ΔΕ Βάρης. Κοντραριστήκαμε διότι, η επισυναπτόμενη μελέτη των 92 σελίδων ασφαλώς, δεν ήταν δυνατό να μελετηθεί από εμάς την τελευταία στιγμή, εκείνος όμως, διατείνετο ότι επρόκειτο περί επικαιροποίησης λόγω παρέλευσης πολλού χρόνου (μερικώς αληθές).

Στην εισήγηση λοιπόν, αναφέρετο: Με την υπ’αρ.294/2018 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκε η έγκριση του κτηματολογικού πίνακα με τα επικείμενα…και της έκθεσης εμπορικής αξίας απαλλοτριωμένων ιδιοκτησιών για την κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης στο ρέμα Κόρμπι.” 

Συνέχιζε: “Ο καθορισμός οριστικής τιμής μονάδας για την συντέλεση της απαλλοτρίωσης εξετάζεται από το Τριμελές Εφετείο Αθηνών…” 

Για τις προσφυγές των κατοίκων δεν αναφέρετο κάτι. Σε άλλη εισήγηση της νομικής υπηρεσίας, άλλης επιτροπής, γινόταν λόγος γι’αυτές. Πρόκειται για 12 αιτήσεις που στρέφονται και κατά του δήμου.

Δεν μπορούμε να δημοσιοποιήσουμε τμήματα της μελέτης διότι απαιτείται έγγραφη συγκατάθεση της αναδόχου εταιρείας. Μπορούμε όμως, να σας ενημερώσουμε για τις τιμές από τα φύλλα υπολογισμού. Παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της τιμής αποζημίωσης:

  • τα  υπάρχοντα κτίσματα, μεταξύ 45€  έως 90€/το κυβικό μέτρο
  • οι μάντρες και οι περιφράξεις από 8€ έως 110€ το μέτρο
  • οι αυλόπορτες από 160€- 450€

ΑΛΛΑ η ακόμη μεγαλύτερη απώλεια: Περί τα 70 δέντρα θα χαθούν μεταξύ αυτών πολλές ελιές και μέσο όρο αποζημίωσης για καθεμία, τα 170€.

Να σας ξεκαθαρίσουμε το εξής, το συγκεκριμένο έργο πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί με τον πιο σωστό και άρτιο τρόπο, δηλαδή:

  • Λαμβάνοντας υπόψη τις ενστάσεις των κατοίκων.
  • Με την σύγχρονη αντίληψη διευθέτησης ρεμάτων ήτοι, με ανοικτού τύπου σημεία εκτόνωσης για να υπάρχει έλεγχος και επισκεψιμότητα.
  • Με απόλυτο σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και στο μικροκλίμα.

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο, τον σωστό και ενδεδειγμένο.

 ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ στα ΣΧΟΛΕΙΑ

Αλλο σημείο τριβής – μεταξύ ημών και του εντεταλμένου συμβούλου, ο οποίος παρέμεινε στη συζήτηση αλλά καταχρηστικά για τα υπόλοιπα θέματα της ημερησίας της 19ης οικ.επ.-  υπήρξε το θέμα: Προμήθεια Εξοπλισμού Κομποστοποίησης των Σχολείων.

Παραθέτουμε την σχετική τοποθέτησή μας:

Στα επιχείρηματά μας ο εντεταλμένος σύμβουλος δεν απάντησε αλλά εντέλει, αυτή η χρηματοδότηση των 58.032€ δεν βλέπουμε να προχωρεί.

 ΥΠΟΛΑΝΘΑΝΟΥΣΑ ΧΡΕΩΣΗ

Στην έγκριση της μελέτης, Προμήθεια για προπληρωμένες σακούλες, 119.040€ και Προμήθεια για σάκους απορριμμάτων, 79.999,90€ κρατήσαμε επιφύλαξη. “Η δαπάνη αυτής της προμήθειας είναι αρκετά μεγάλη, 199.039,90€ και αφορά μόνο το ’23”.

Στην συνοδευτική τεχνική έκθεση όμως, διαβάσαμε κάποιες χρεώσεις στους δημότες/κατοίκους από το πουθενά. Σταθερή χρέωση σύμφωνα με την επιφάνεια τ.μ. του ακινήτου στο οποίο παράγονται τα απόβλητα και μεταβλητή χρέωση του Πληρώνω Οσο Πετάω που υπολογίζεται ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ = ΠΑΓΙΟ+ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΧΡΕΩΣΗ ΠΟΠ.

Διαμαρτυρηθήκαμε για το γεγονός ότι, σε μία προμήθεια αναλωσίμων εμπεριέχεται υπολογισμός χρέωσης και διαφωνήσαμε για την χρέωση και κάποια άλλα σημεία: “κάθε ιδιοκτήτης θα είναι υπεύθυνος για την έγκαιρη μεταφορά του σε σημείο προσβάσιμο από το απορριμματοφόρο την προκαθορισμένη ημέρα και ώρα” λέγοντας πως είναι αδύνατα και μη εφαρμόσιμα. Συμπληρώσαμε δε, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των παρευρισκομένων (κυρίως του εντεταλμένου) ότι, εμπίπτουν ΟΛΑ στην πολιτική χρέωσης και όχι εξυπηρέτησης του ΠΟΠ. Δεν πειράζει καθόλου, προτιμότερη η δυσαρέσκεια έναντι μιας επιβλαβούς για τα συμφέροντα των δημοτών-κατοίκων στάσης αδιαφορίας/ανοχής.

 Τέλος, καταψηφίσαμε και τη Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας, εν προκειμένω, την αιτιολόγηση προσφορών γιατί γενικότερα, το έργο-μαμούθ με δημοπράττηση στα 3.200.000€ περιλαμβάνει ετερόκλιτα, ανόμοια, ετερογενή και “περίεργα”, θα λέγαμε δηλαδή πως, ό,τι δεν μπορεί να μπει σε κάποια άλλη προμήθεια έργου, δρομολογείται με αυτή την τεράστια δαπάνη και “ό,τι βρέξει, ας κατεβάσει”…

Είμαστε εκ διαμέτρου αντίθετοι σε αυτόν τον τρόπο διοίκησης και καλούμε όλους εσάς να βρίσκεστε σε επαγρύπνιση.

Εις το επανιδείν και επαναγράφειν

Ι. Ν. Δόγκα, δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης
Κύμα Ενωμένων Πολιτών, Δ. Δαβάκης.