Senatory Poll
Pier Goodmann
PARTY SECRETERY
[totalpoll id="1868"]
Vote Now

Αγαπητοί αναγνώστες,

στην κορύφωση του Θείου δράματος και λίγο πριν την Ανάσταση, σας ενημερώνουμε, ως οφείλουμε, για τα τεκταινόμενα μιας και η διοίκηση προχωρεί…

 Η στραβός είναι ο γιαλός, Η στραβά αρμενίζουμε…

  Βαρύ είναι το θέμα (προσομοιάζει και στη βαριά ατμόσφαιρα) που ήρθε εκτός ημερησίας, κακώς και σκόπιμα, στην 11η οικ. επιτροπή με τίτλο: “Άσκηση ή μη ενδίκου μέσου”.

Η μέχρι τούδε εμπειρία μας αυτομάτως, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι, το “ή” παραπέμπει εις λάκκον…

Πρόκειται για δικάσιμο, οριζομένη από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών και αφορά αίτηση ακυρώσεως που άσκησε το Ελληνικό Δημόσιο και ο Υπουργός Οικονομικών δια της Κτηματικής Υπηρεσίας κατά:

  • της απόφασης (3-5-2022) του ΣΥΠΟΘΑ (Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων) επί της προσφυγής της Κτηματικής Υπηρεσίας
  • της οριστικής δήλωσης του Δήμου για υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών επί του αιγιαλού.

Στην αίτηση λοιπόν, διαβάσαμε ότι ο Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης υπέβαλε το 2014 δήλωση υπαγωγής βάσει του ν.4178/2013, του γνωστού νόμου περί υπαγωγών, προς νομιμοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών στον ΝΟ Κατοίκων Βουλιαγμένης και η δήλωση κατέστη οριστική το 2018.

Πιο συγκεκριμένα, οι κατασκευές είναι: παρτέρι τσιμεντοσανίδας μήκους 12 μέτρων, τοιχίο τσιμεντοσανίδας 4 μέτρων, κατασκευή από συρματόπλεγμα με πέτρες 8 μέτρων, εργασίες επί υφιστάμενης πέργολας και επέκταση αυτής.

Το σημαντικό είναι πως γι’ αυτά έχει εκδοθεί το 2013 πρωτόκολλο κατεδάφισης από την Κτηματική Υπηρεσία και βρίσκεται ακόμη σε ισχύ.

Το ακόμη πιο σημαντικό, ως αναφέρεται στο έγγραφο, βρίσκεται στην ουσία της υπόθεσης και δεν είναι άλλο από: “Στην ως άνω προσφυγή η αρμόδια υπηρεσία επισήμανε ότι η συγκεκριμένη ζώνη αιγιαλού, ήδη, είχε καταγραφεί, κατά την πρώτη ανάρτηση του Κτηματολογίου, ως κοινόχρηστη με ΚΑΕΚ…, ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου…Λόγω της ιδιότητας της συγκεκριμένης έκτασης, ως αιγιαλού, δηλ. κοινοχρήστου πράγματος ανήκοντος στη δημόσια κτήση του Ελληνικού Δημοσίου, η Κτηματική Υπηρεσία επισήμανε ότι η οριστική υπαγωγή της συγκεκριμένης δήλωσης του Δήμου έγινε κατά παράβαση των διατάξεων του ν.4178/2013, αφενός διότι η σχετική δήλωση υπεβλήθη από μη νομιμοποιούμενο πρόσωπο, καθώς μόνο το Ελλ. Δημόσιο ως κύριος του ακινήτου θα μπορούσε να υποβάλει δήλωση, αφετέρου διότι η τακτοποίηση πολεοδομικών αυθαιρεσιών – κτισμάτων εντός αιγιαλού –  δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο του ν.4178 αλλά στις ειδικές διατάξεις του περί αιγιαλού, οι οποίες απονέμουν αποκλειστική αρμοδιότητα για την τακτοποίηση σχετικών αυθαιρεσιών στις Κτηματικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών”.

Τα μέγιστα ερωτήματα:

  1. Πώς υπέπεσε σε τέτοιο σφάλμα ολκής η υπηρεσία δόμησης, δηλαδή, δεν γνώριζε το ισχύον καθεστώς και ποιός νόμος εφαρμόζεται επί αιγιαλού; Η μήπως γνώριζε αλλά κατ’ εντολή της διοίκησης προχώρησε;
  2. Μήπως υπάρχουν και άλλα αυθαίρετα σε πολύ κοντινή απόσταση από το σημείο ή και κατά μήκος του αιγιαλού της περιοχής μας;

Σας θυμίζουμε το “μπούλιγκ” που είχαμε υποστεί από την παρούσα  δημοτική αρχή, σε ερώτησή μας για το Ακτή στη Βουλιαγμένη και για την ζώνη αιγιαλού στο Καβούρι και στις αντίστοιχες επιτροπές.

Επίσης, την απαράδεκτη αντιμετώπιση που είχε ο επικεφαλής μας, Δ. Δαβάκης σε ερώτησή του  σχετικά με την Κτηματική και το έτος καταγραφής (2023) του χειμερίου κύματος, που καθορίζει την ζώνη αιγιαλού.

Σημειωτέον, σκοπίμως αφήσαμε να παρέλθει η δικάσιμος, 4-4, για λόγους δεοντολογίας.

Υπενθυμίζουμε δε, ότι τα υπογραφέντα μνημόνια μεταξύ Δήμων-Δημοσίου θα λήξουν εντός ολίγων ετών και μετά, είτε θα γίνει επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου, είτε θα δοθούν στους δημότες. Επομένως, το δημόσιο αγαθό της παραλίας, εφόσον “επανέλθει” στους δημότες, ποιά μορφή θα έχει;

Ολα τα ερωτήματα θα συνεχίζουν να μας ταλανίζουν, αφής στιγμής η παρούσα διοίκηση συνεχίσει την κακοδιαχείριση και τον κατά περίπτωση (και είναι πολλές οι περιπτώσεις, δυστυχώς) επιβλαβή χειρισμό των δημοτικών υποθέσεων.

Η εκάστοτε διοίκηση δεν έχει δικαίωμα ιδιοκτησίας επ’ ουδενί, άψυχο ή έμψυχο. Εχει λάβει τουναντίον, εντολή χρηστής διαχείρισης επ’ ωφελεία ημών. Συνεπώς, η παρούσα διοίκηση κρίνεται επιζήμια και στο ελάχιστο των υποχρεώσεών της, δηλαδή, και στο να ακούει!

Οσο για την πρόσφατη δήλωση πως δεν δέχεται ότι “ο δημότης δεν απολαμβάνει την καθημερινότητα” δεν είναι παρά ίδιον ενός αλαζόνα δημάρχου, κρίμα για τον τόπο μας.

Γρηγορείτε!

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

Εις το επανιδείν και επαναγράφειν

Ι. Ν. Δόγκα, δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης
Κύμα Ενωμένων Πολιτών, Δ. Δαβάκης.