Αγαπητοί αναγνώστες,
πριν την θερινή ανάπαυλα ολίγων ημερών – της εφημερίδας μας και μόνο, ως διαφαίνεται – σας ενημερώνουμε συνοπτικά και περιεκτικά για κάποιες (όχι όλες, έχουμε φτάσει τις 33 άλλωστε…) οικονομικές επιτροπές.
Ως προς τη διεξαγωγή τους, καίτοι σημειώθηκε διχογνωμία, [αρχικώς ελήφθη απόφαση στην δια ζώσης συνεδρίαση, για διεξαγωγή δια περιφοράς, μετά όμως πραγματοποιήθηκε η επόμενη δια ζώσης. Στη συνέχεια, άλλαξαν γνώμη για την ερμηνεία της σχετικής νέας διάταξης…] Εντέλει, πραγματοποιούνται δια περιφοράς από την 31η και μετά.
27η οικ.επ. 4-7-22
Έγκριση πρακτικού της σύμβασης: Προμήθεια & εφαρμογή συστήματος έξυπνων κάδων.
Εχουμε αναφερθεί ήδη στ’ ότι εμείς, ως κάτοικοι μιας “έξυπνης πόλης” που διαθέτει ως και έξυπνους κάδους, ουδόλως αισθανόμεθα ευφυείς, ιδίως δε, όταν τα συστήματα αυτά πρόκειται να κοστίσουν 1.4533.020€ χωρίς ΦΠΑ! Οι αφορώσες υπηρεσίες αυτής της προμήθειας ξεπερνούν το μισό αυτής της δαπάνης… Καταψηφίσαμε
28η οικ.επ. 6-7-2022
Καταρχάς το γεγονός ότι, πραγματοποιούνται οικ. επ. κάθε 2-3 ημέρες, σημαίνει ότι δεν υπάρχει προγραμματισμός. Στη συγκεκριμένη επιτροπή δεν μετείχαμε καθώς είχαμε σειρά διαφωνιών και άλλωστε, ούτε οι ερωτήσεις που θέτουμε απαντώνται ποτέ, (ούτε και πρόκειται!) έτσι λοιπόν, προτιμήσαμε να απόσχουμε από την συγκεκριμένη επιτροπή. Σας ενημερώνουμε όμως υπεύθυνα:
Η προμήθεια έτοιμου φαγητού για το πρόγραμμα κοινωνικής σίτισης αυτή την φορά θα κοστίσει 337.870€ με ΦΠΑ. Η τιμή ανά γεύμα βάσει της έκθεσης καθορίζεται στα 4,10€ Δεν μας δόθηκε όμως, ακριβής μα ούτε κατά προσέγγιση αριθμός δικαιούχων. Η προμήθεια αυτή και σύμφωνα με την εισήγηση, πρόκειται να καλύψει περίπου διετία. Φυσικά δεν ήταν αυτό το ακανθώδες της επιτροπής…
29η οικ.επ. 13-7-22
Ως εκτός ημερησίας υπήρχε το θέμα της ασφάλειας των δημοτικών οχημάτων και η ετήσια δαπάνη έκλεισε στις 53.386,90€ Είχαμε θέσει ερωτήσεις και εγγράφως, τις επαναλάβαμε κατά τον ίδιο τρόπο και προφορικά όπως: Η υδροφόρα του 1986 λειτουργεί; Ο φορτωτής του 1988; Ο γερανός/ανυψ. του 1999; κ.ο.κ. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως δεν θα πάρουμε απάντηση, παρ’ όλα αυτά εμείς θα συνεχίσουμε να ρωτάμε γιατί και αυτό είναι μέσα στα καθήκοντα μας.
Η προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας απεσύρθη ως θέμα από την επιτροπή και χωρίς εξηγήσεις, για να επανέλθει σε άλλη μεταγενέστερα. Μην φανταστείτε, αγαπητοί αναγνώστες, πως μας λύθηκαν με την νέα μελέτη της προμήθειας οι απορίες… καταρχάς, δεν εμφανίστηκε ποτέ απογραφή αποθήκης.
Έπειτα, σειρά ειδών σε μεγάλες ποσότητες όπως, γάντια/μάσκες μίας χρήσης θα έπρεπε να έχουν υπερκαλυφθεί από προηγούμενες προμήθειες για την πανδημία και μιλάμε για ποσότητες (και πριν και τώρα), όχι αστεία… θα επανέλθουμε επί του θέματος.
Προμήθεια-εγκατάσταση αναβατορίων στο 1ο Γυμνάσιο Βούλας και στο 1ο Γυμνάσιο Βάρης αλλά με τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης.
Μας διαβεβαίωσαν ότι δεν θα υπάρξει καμία περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση και πως η τροποποίηση γίνεται μόνο λόγω της αλλαγής του σημείου εγκατάστασης στο 1ο Γυμν. Βούλας. Με την ευκαιρία τονίσαμε και πάλι το αυτονόητο: Όλες οι εργασίες που αφορούν τις σχολικές μονάδες πρέπει να εκτελούνται ΚΥΡΙΩΣ όταν τα σχολεία δεν λειτουργούν. Άλλως, διαβάζουμε αιτήσεις παρατάσεων “λόγω λειτουργίας των σχολείων”… για όνομα!
30η οικ.επ. 20-7-2022, η τελευταία δια ζώσης.
Μετά την κατάργηση του ΟΑΠΠΑ, όλα τα οικονομικής φύσεως θέματα, θα περνούν πλέον από την οικ. επ. Ετσι και η εκδήλωση, τριήμερη για την Μ. Ασία. Φέτος το κόστος αρκετά αυξημένο, ήτοι 47.722€ με ΦΠΑ. Ρωτήσαμε, πώς θα επιμεριστούν τα ποσά, καθώς υπάρχει δαπάνη π.χ. για ήχο/φωτιστική κάλυψη εκδηλώσεων, που “τρέχει” γενικότερα για δημοτικές εκδηλώσεις και καθ’ όλο το έτος, αλλά και επί του προκείμενου επιπλέον ειδικότερα κονδύλια: τεχνική κάλυψη εκδήλωσης 8.060€, φωτισμός-ηχητικός εξοπλισμός 1.488€ …Ούτε γι’ αυτό πήραμε απάντηση… μην τα ξαναλέμε… Πρόκειται για απευθείας ανάθεση, προφανώς το καταλάβατε ήδη…
Δηλώσαμε το παρόν στη “διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση λόγω προστασίας αποκλειστικών δικαιωμάτων για την “ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ”.
Εν πρώτοις, η δαπάνη είναι ύψους 170.919€
Δεύτερον, το καθεστώς είναι ασαφές: “οι εταιρείες ως δημιουργοί των σχετικών εφαρμογών λογισμικού, έχουν διατηρήσει την κυριότητα του πηγαίου κώδικά τους καθώς και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας σ’ αυτές, με συνέπεια να καθίστανται οι μοναδικές που μπορούν νόμιμα να παρέχουν οι ίδιες, ή μέσω των συνεργαζόμενων με αυτές εταιρειών…”
Πώς όμως, διαφυλλάσονται τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των δημοτών, στα οποία έχουν πρόσβαση “οι ίδιες ή οι συνεργαζόμενες με αυτές εταιρείες”;
Προσλήψεις προσωπικού επιχορηγούμενου προγράμματος ηλικίας 55-67 ετών για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 12 μηνών, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12 (προφανώς εννοεί μήνες).
Στην ολιγόγραμμη εισήγηση διαβάσαμε μεταξύ άλλων: “Επειδή οι θέσεις που είχαμε αρχικά αιτηθεί έχουν καλυφθεί και υπάρχουν και άλλες ανάγκες υπηρεσιακές (δηλαδή ποιές;;;) που θα μπορούσαν να καλυφθούν με το πρόγραμμα αυτό, προτείνετε (έτσι έχει γραφεί με ε, όχι αι) η πρόσληψη άλλων δεκαπέντε (15) ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων”.
Η δική μας τοποθέτηση και εγγράφως ήταν: “Πάντα θεμιτό ν’ απασχοληθούν άνεργοι και μάλιστα αυτής της ηλικίας. Εν προκειμένω όμως, δεν μας αναλύετε πώς καλύφθηκαν οι θέσεις (πριν) ούτε το ποιές είναι οι άλλες ανάγκες. Εξ όσων γνωρίζουμε, ανάγκες υπάρχουν στην υπηρεσία πρασίνου και στη δημοτική αστυνομία. Για την υπηρεσία πρασίνου οι άνεργοι ηλικίας 55-67 μπορούν ν’ ανταποκριθούν; ΛΕΥΚΟ.”
Τότε ο Λουδοβίκος, που προήδρευε, μας κατηγόρησε για οικονομίστικη θέση – πραγματικά, τί θεωρεί ότι πραγματεύεται η οικονομική επιτροπή; Η πιο έντονη αντιπαράθεση όμως, ήρθε στο επόμενο και τελευταίο θέμα, για το οποίο σας ενημερώνουμε προς ώρας, δηλαδή, Παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση του δημόσιου χώρου, με δύο υπο-έργα αλλά σε εμάς εμφανίστηκε το ένα: Λειτουργική και βιοκλιματική αναβάθμιση Δημοτικού κτιρίου στη Δ.Ε Βούλας. Για το συγκεκριμένο λοιπόν, έργο που θα κοστίσει 1.710.961,81€ και φυσικά απαιτείται χρηματοδότηση, ζητήσαμε την αρμόδια άποψη του κ. Πέτροβιτς, ως πολ. μηχανικού, την οποία και καταθέσαμε. Οι παρατηρήσεις του πολλές και εύστοχες, κυρίως όμως στην ζωτικής σημασίας λεπτομέρεια του θέματος όπως: απαιτούμενη γεωτεχνική μελέτη, ειδικός έλεγχος του φέροντος οργανισμού (κτιρίου), η υποχρεωτική αποτύπωση στο τοπογραφικό της γραμμής αιγιαλού/παραλίας και γενικότερα λόγω πολλών ελλείψεων τοποθετηθήκαμε με ΛΕΥΚΟ.
Ο άρχων όμως, αμφισβήτησε την τεχνική κατάρτιση του κ. Πέτροβιτς προβάλλοντας το παιδαριώδες επιχείρημα ότι, το κτίριο του δημαρχείου είναι τόσο γερό που δεν μπορείς να καρφώσεις μία πρόκα… είπε και ως συνήθως ένα σωρό άσχετα πράγματα και μετά επετέθη λεκτικώς με τον γνωστό αγενή τρόπο, σήμα κατατεθέν πλέον… Και όμως, εμείς δεν πτοηθήκαμε ούτε σε εκείνη την πρώτη επίθεση (για το καλωσόρισμα μάλλον…) της πρώτης δικής μας συνεδρίασης της οικ. επ. Τί τον κάνει να πιστεύει ότι θα πτοηθούμε τώρα;…
Εμείς ως αντιπολίτευση οφείλουμε να υποδεικνύουμε τα τρωτά, τα λάθη, κ.ο.κ. Δεσμευόμαστε όμως, όταν η παράταξή μας θα λάβει την πλειοψηφία και θα λαμβάνει τότε τις αποφάσεις γι’ αυτόν τον τόπο, να είστε βέβαιοι, πως θα έχουμε όλοι τα αυτιά μας ανοιχτά ΚΑΙ θα ακούμε ΚΑΙ θα αφουγκραζόμαστε τις άλλες απόψεις, αυτό άλλωστε σημαίνει δημοκρατία.
Με την βοήθεια του Υψίστου….
Εις το επανιδείν και επαναγράφειν
Ι. Δόγκα, δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης.