Αγαπητοί αναγνώστες,
η 6η οικονομική επιτροπή, 15-2-22, είχε 13 θέματα στην ημερησία, για τα περισσότερα από τα οποία είχαμε και έχουμε “από σοβαρές έως πολύ σοβαρές ενστάσεις ”διό και δεν μετείχαμε. Η κατεξοχήν ένστασή μας συνίσταται στη διαβόητη ΑΝΑΠΛΑΣΗ -εντός πολλών εισαγωγικών- της Βασ. Παύλου.
ΛΟΓΩ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ δεν ήταν πρέπον να λάβουμε μέρος, τόσον εγώ, ως μέλος της οικονομικής, έχουσα έννομο συμφέρον, ως και η παράταξή μας – ΚΥΜΑ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ Δ.ΔΑΒΑΚΗΣ- ως προσφεύγουσα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Να σημειώσουμε ότι, η εδώ διοίκηση αποπειράται με “μπαράζ” εισαγομένων σχετικών περί το θέμα, είτε στην οικ. επ. είτε στην επιτροπή ποιότητας ζωής, είτε ακόμη και στο ΔΣ να βρει τρόπους παράκαμψης ΚΥΡΙΩΣ του υφισταμένου νομικού θέματος και ακανθώδους για την εν λόγω, πότε χαρακτηριζόμενη ως οδό και πότε ως λεωφόρο…
Τούτη τη φορά το σχετικό της οικ. επ. και 11ο της ημερησίας: Ανάθεση σε συμβολαιογράφο της σύνταξης δανειακού συμβολαίου για τη συνομολόγηση τοκοχρεολυτικού δανείου.
Πιο συγκεκριμένα: “ΘΕΜΑ: Έγκριση ανάθεσης σε συμβολαιογράφο της σύνταξης δανειστικού συμβολαίου για την συνομολόγηση τοκοχρεολυτικού δανείου ποσού 12.400.000,00 ευρώ, χορηγούμενου στο Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.Δ.) για την εκτέλεση του έργου 《Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις δημιουργίας, συμπλήρωσης και αναβάθμισης δικτύων χώρων πρασίνου, κοινόχρηστων χώρων, πεζοδρομίων, ποδηλατοδρόμων και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας… 》
Η δε αμοιβή της συμβολαιογράφου μόλις 1,250€.
Δεν θα υπεισέλθουμε στα του σχεδίου δανειστικού συμβολαίου, θα αρκεστούμε μόνο να αναφέρουμε ότι, το νομικό θέμα αφορά τους “βαφτισμένους” κοινόχρηστους από την εδώ διοίκηση, ιδιωτικούς χώρους των κατοίκων της Βασ. Παύλου. Η διοίκηση προπαγανδίζει αγνοώντας επιδεικτικά το ισχύον ρυμοτομικό. Αφήνοντας στην άκρη την νομική πλευρά, θα σταθούμε στην πεμπτουσία του θέματος, που δεν είναι άλλη από το ΜΕΙΖΟΝ: Ποιό το όφελος αυτού του έργου, εάν πράγματι υπάρχει τέτοιο; Μήπως τελικά είναι και επιβλαβές;
Παραθέτουμε τα σημαντικά σημεία του project και εσείς θα κρίνετε…
▪ Αρχής γενομένης από την οδό Δάφνης, όπου τώρα υπάρχει αλσύλιο, το σχέδιο εμφανίζει πάρκινγκ. Μαζί με το αλσύλιο ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ και η νησίδα μέσω της οποίας υποβοηθείται η άνετη στροφή των αστικών συγκοινωνιών. Τα δε λεωφορεία είναι συνήθως με σούστα μακριά, επομένως σε άλλη περίπτωση, θα πρέπει να διαγράφουν ορθή γωνία για να στρίψουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Επιπλέον, θα υπάρχει πρόβλημα αν χωροθετηθεί πάρκινγκ, καθώς τα αυτοκίνητα κατά την είσοδο και έξοδο μπορεί να παρεμποδίζουν στην διασταυρούμενη πορεία των λεωφορείων ή να παγιδεύονται για λίγο εντός, μέχρι την ολοκλήρωση της δύσκολης πλέον στροφής από τα μέσα συγκοινωνίας, όπως συμβαίνει δηλαδή στο ήδη υφιστάμενο πάρκινγκ μεταξύ των οδών Ζεφύρου και Αγ. Ιωάννου.
▪ Κατά μήκος της πλατείας ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ όλες οι υφιστάμενες θέσεις στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων και των υπαρχουσών για ΑμεΑ. Αντιθέτως αυτές χωροθετούνται μακριά ΧΩΡΙΣ άμεση πρόσβαση στην πλατεία. Βάσει της τεχνικής έκθεσης του γραφείου μελετών συγκοινωνιακών έργων και κατά παραγγελία της διοίκησης, οι υφιστάμενες θέσεις που καταργούνται είναι 61.
Επίσης, δεν χωροθετείται ποδηλατόδρομος κατά μήκος της πλατείας συνεπώς, τα ποδήλατα είτε θα κινούνται στο οδόστρωμα, είτε στον πεζόδρομο, αν είναι δε και ηλεκτρικά…
Στην τεχνική έκθεση δεν γίνεται αναφορά σε θέσεις φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των κυρίως υγειονομικού ενδιαφέροντος καταστημάτων. Σε μεταγενέστερο σχέδιο από το αρχικό απεικονίζονται θέσεις με σχεδιαστικό λάθος, ήτοι άνευ καμπυλότητας για το εύκολο παρκάρισμα των φορτηγών σε οδόστρωμα φάρδους μόλις 2,75
Δεν υπάρχουν ούτε θέσεις για δίκυκλα, συνεπώς αυτά θα κινούνται επί της πλατείας.
Δεν υπάρχουν σημεία για κάδους, σύστημα βυθιζομένων, ακόμη και του ήδη υπάρχοντος συστήματος περισυλλογής λαμπτήρων κ.α.
Δεν υπάρχει πρόβλεψη συλλογής ομβρίων και καθώς οι εκατέρωθεν του οδοστρώματος πεζόδρομοι θα βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο, η πλατεία στις έντονες βροχοπτώσεις θα μετατρέπεται σε λίμνη;
Και να σκεφτεί κανείς ότι, το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί κάλλιστα με τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ, που θα μπορούσε να έχει κατασκευαστεί ήδη από πολλού χρόνου
στον ήδη υφιστάμενο χώρο μεταξύ Ζεφύρου και Αγ.Ιωάννου.
▪ Στο επόμενο τμήμα, όπως αναφέρεται στην ίδια πάντα μελέτη, από την οδό Διγενή έως την οδό Αυλώνος “δημιουργείται κεντρική νησίδα με πλάτος που επαρκεί για υπό γωνία στάθμευση στις δύο πλευρές της”. Δεν θ’ αναφερθούμε και πάλι στο σαθρό υπόβαθρο αυτής της επιχειρούμενης “ανάπλασης” αλλά στο πρακτικό μέρος της.
– Προβλέπονται 79 θέσεις στάθμευσης οχημάτων 8 θέσεις ΑμεΑ (χωρίς άμεση πρόσβαση στην πλατεία) και 38 θέσεις δικύκλων.
Αυτή την στιγμή οι υφιστάμενες θέσεις είναι περίπου 100, άρα αυτομάτως έχουμε έλλειμμα. Εκτός αυτού, οι θέσεις ΑμεΑ θα πρέπει πάντα να χρησιμοποιούνται από ΑμεΑ, όχι από άλλους, άρα δεν συνυπολογίζονται.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι βάσει της τεχν. μελέτης ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ
- Θέσεις στάθμευσης δεξιά και αριστερά στην οδό Διγενή μεταξύ Βασ.Παύλου και Πλαστήρα
- Θέσεις στάθμευσης στην οδό Αυλώνος μεταξύ της λεωφόρου και Βασ.Παύλου
- Εννοείται, όλες οι υφιστάμενες θέσεις επί της Βασ. Παύλου και στη μία πλευρά που υπάρχουν τώρα….
ΜΕΤΡΗΣΑΤΕ ΠΟΣΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ χωροθετούνται;
Να προσθέσουμε ότι:
Το τοπίο είναι θολό σε ότι αφορά τις υπάρχουσες θέσεις του Voula Center. Αυτές είναι 22 τον αριθμό αλλά για την εκπόνηση του project θα πρέπει να καταργηθούν.
Θα επικρατήσει χάος καθώς οι κάτοικοι, οι οποίοι υπερτερούν κατά πολύ των καταστημάτων, θα περιπλανώνται αενάως μέχρις ότου βρουν θέση για να μεταβούν στην οικία τους.
Η πρόθεση της διοίκησης είναι ξεκάθαρα να εγκαταστήσει σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης(;!) επομένως, πόσο περαιτέρω θα επιβαρυνθεί ο δημότης/κάτοικος;
Εν κατακλείδι, τα τρωτά επικρατούν,
Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΡΗΜΩΝΕΙ/ΑΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
Τα καταστήματα/επιχειρήσεις επί της ουσίας πλήττονται.
Γίνεται εμφανέστατη η προσπάθεια αλλοίωσης των χρήσεων γης από την παρούσα διοίκηση του δήμου.
Η ζωή των κατοίκων υποβαθμίζεται.
Εις το επανιδείν και επαναγράφειν
Ι.Δόγκα, δημ.σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης.