
Αγαπητοί αναγνώστες,
το δεύτερο ΔΣ πραγματοποιήθηκε στις 26-7 μόλις πέντε ημέρες ύστερα από αυτό της 21ης Ιουλίου. Από μόνο του το γεγονός μας βάζει σε μεγάλη περίσκεψη: Μήπως η σπουδή εντέλει ήταν σχετικά με το προηγούμενο, αφού την επομένη είχε προγραμματίσει η διοίκηση συνέντευξη τύπου (εν κλειστώ!) για το θέμα των εκκλησιαστικών οικοπέδων; Μήπως επειδή δια της πλειοψηφίας το αποτέλεσμα είναι δεδομένο; Μήπως ο αμετροεπής δήμαρχος με την βεβαιότητα του προαποφασισμένου προβαίνει σε ενέργειες επιβλαβείς για τον τόπο μας, τις οποίες μάλιστα θα εξακολουθούν να “πληρώνουν” ακόμη και τα παιδιά των παιδιών μας;
Ο επικεφαλής της παράταξής μας, Δ. Δαβάκης, επέστρεψε εσπευσμένα λόγω του νέου ΔΣ. Τοποθετήθηκε στα προ ημερησίας διατυπώνοντας (πέραν της διαμαρτυρίας για την εκσφενδονισθείσα λάσπη εναντίον ημών) την βεβαιότητα πλέον ότι, ο δήμαρχος ενεργεί ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΟ. Εγκάλεσε τον πρόεδρο του ΔΣ για πολλοστή φορά για αμέλεια τήρησης της ευπρέπειας.
Διατύπωσε ο επικεφαλής μας καίρια ερωτήματα σχετικά με την εκκλησιαστική περιουσία με αφορμή δημοσιευθέν άρθρο, τα οποία όμως ο δήμαρχος άφησε ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ. Επίσης, τον παρότρυνε να μην βάζει το δήμο σε περιπέτειες τονίζοντας ότι, ο κάθε δήμαρχος οφείλει να διαχειρίζεται τα του δήμου και μόνο για λογαριασμό των δημοτών (και κατοίκων). Δεν έχει όμως δικαίωμα να σφετερίζεται την εξουσία, πόσο δε μάλλον, όταν οι ενέργειες του αποβαίνουν σε ενδεχόμενη βλάβη των δημοτικών συμφερόντων. Στην γνωστή αμετροέπεια του δημάρχου περί της ικανότητάς του, ως πεπειραμένου πιλότου, του τόνισε ότι το ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΟΧΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ.
Η απάντηση του δημάρχου κινήθηκε στα ίδια γνώριμα πλαίσια, καμία πρωτοτυπία, κατήντησε τόσο προβλέψιμος… Αφού λοιπόν, μας παράφρασε, μας παρερμήνευσε και για χιλιοστή φορά διαστρέβλωσε τα λεγόμενα του αρχηγού μας, Δ. Δαβάκη, χαρακτήρισε την Εκκλησία της Ελλάδος “κατακερματισμένη”, χαρακτηρισμό όμως, που οφείλει να αποδείξει.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σχολιάσουμε ότι, η ακολουθούμενη πορεία εκ μέρους του δημάρχου θέτει σε σοβαρό κίνδυνο το δήμο μας, καθώς, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής μας, η συμπεριφορά και ο τρόπος άσκησης της εξουσίας εκθέτει το δήμο μας γενικότερα και σε όλα τα όργανα των ΟΤΑ.
Για το θέμα της ένταξης της περιοχής Φλέμινγκ με συντελεστή 0,2 έναντι του ισχύοντος 0,075 επ’ αφορμή της ειδικής αιτιολόγησης, παρατηρούμε τα εξής:
- Τόσο στην επιτροπή ποιότητας ζωής ο κ. Πέτροβιτς, όσο και ο Δ. Δαβάκης κατέδειξαν ότι, η ειδική αιτιολόγηση δεν καλύπτει ουσιαστικά το θέμα.
- Κακώς εμφανίστηκε ονομαστικός κατάλογος 11 “υπερβατικών” ιδιοκτητών και δεν υπήρχε καμία σκοπιμότητα να εμφανιστούν αυτοί οι 11, παρά μόνο η στοχοποίησή τους.
- Η μερικώς απορριπτική απόφαση του ΣτΕ στην οποία στηρίχθηκαν οι υπηρεσίες του δήμου, κατ ‘εντολή πάντα δημάρχου, δεν θέτει κάποιο νέο στοιχείο για την περιοχή.
- Διαβούλευση στο πρόσφατο παρελθόν δεν υπήρξε με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, μόνο στο μακρινό, το 2012.
- Στην ασαφή εισήγηση της υπηρεσίας αναφέρετο ότι οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να εισφέρουν και σε χρήμα και σε γη. Ο κ. Πέτροβιτς τόνισε ότι αυτό ουσιαστικά βλάπτει τους μικρούς ιδιοκτήτες, διότι οι μεγάλοι δύνανται να πληρώσουν τα μεγάλα ποσά που απαιτούνται.
- Οι ιδιοκτήτες των μεγάλων οικοπέδων έμειναν στο απυρόβλητο. Από τους 45 ιδιοκτήτες της περιοχής (αν και ο αριθμός είναι αυξομειούμενος κατά το δήμαρχο, μπορεί να είναι και 34;!) εμφανίστηκαν στη λίστα μόνο οι 11, οι υπόλοιποι;
- Οι δασικοί χάρτες της περιοχής, όπως τελικά παραδέχτηκε η διοίκηση, έχουν εξαφανιστεί.
- Η περιοχή περιλαμβάνεται στις Natura αλλά τί είδους προστασία παρέχει αυτή η περιγραφή εντέλει; Σαφής απάντηση δεν υπήρξε.
Μα και σε όλες τις ερωτήσεις η μονοπρόσωπη διοίκηση του δήμου απάντησε ότι ΟΛΑ βρίσκονται στη διακριτική της ευχέρεια! Κατόπιν αυτής της τοποθέτησης δικαιούμεθα να συνάγουμε το συμπέρασμα ότι, η μορφή της ασκουμένης εξουσίας παραπέμπει στο απώτατο παρελθόν, όταν κυριαρχούσε ο μονάρχης δια της Ελέω Θεού Βασιλείας…
Στη συνέχεια, (εγώ, η γράφουσα) αισθάνθηκα μία αδιαθεσία και αποχώρησα. Ως αποδείχτηκε όμως, ο δήμαρχος διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο πληροφοριοδοτών και έτσι με την ευκαιρία της ψήφισης επομένου θέματος ρώτησε αν μετέχω στο συμβούλιο. Κάπως έτσι “καρφώθηκε”… Να μην σπεύσει όμως εκείνος ή κάποιος από τους “άσπονδους φίλους” να χαρεί γιατί ουδεμία σχέση έχει η αδιαθεσία μου με την πανδημία.
Θα κλείσουμε με μία μόνο σύντομη αναφορά στην 35η οικονομική επιτροπή από 9-7 γιατί αισίως φτάσαμε τις 39 επιτροπές (ήτοι 5,5 επιτροπές/μήνα) επομένως θα πρέπει να σας ενημερώσουμε όσο έγκαιρα μας επιτρέπει η πολυπραγματοσύνη των επιτροπών.
Περιπετειώδης υπήρξε αυτή η δια περιφοράς πάντα συνεδρίαση, καθώς είχε προγραμματιστεί για τις 7-7 αλλά λόγω της ανακατάταξης των αντιδημάρχων μετατέθηκε. Ο λόγος ήταν πως πρέπει να μετέχουν δύο αντιδήμαρχοι σε αυτή την επιτροπή, επομένως η νέα σύνθεση (πλην εμού) έχει ως εξής: Δ. Γεωργιάκος, Β. Σφήκα, Ν. Ζαχαράτος, Ν. Ψαλλίδας, Δ, Γεωργουλόπουλος Μ. Κανέλλου, Π. Σωτηρόπουλος και προεδρεύει ο δήμαρχος.
Ως προς τα θέματα εκτός ημερησίας, δεν αποδεχτήκαμε την εισαγωγή της 5ης αναμόρφωσης ως εκτάκτου θέματος και καταψηφίσαμε.
Από την ημερησία καταψηφίσαμε:
- Τη δαπάνη της 16ης διαπραγμάτευσης κατά της πανδημίας, απευθείας ανάθεση, όπως είχαμε πράξει και στην πρώτη εισαγωγή του θέματος, λόγω των “φίλτρων”. Υπενθυμίσαμε ότι αναμένουμε το μητρώο προμηθευτών.
- Την παράταση για τις υπηρεσίες συμβούλου για την “υποστήριξη δράσεων διαλογή στη πηγή”, ως είχαμε αρχικώς καταψηφίσει αλλά και λόγω της απαράδεκτης αιτιολόγησης: “Η εν λόγω επέκταση (Ευρυάλη, Δικηγορικά) δεν δύναται να ολοκληρωθεί λόγω έλλειψης εξοπλισμού και λοιπών πόρων”.
- Την προσωρινή και οριστική παραλαβή του έργου: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΑΛΣΟΥΣ Δ.Ε. ΒΟΥΛΑΣ. Πρόκειται για ανάπλαση που ξεκίνησε με τη μελέτη του “σωτήριου έτους” 2013! Η σύμβαση υπεγράφη το 2014. Η τελική επιμέτρηση έγινε το 2015. Ο φάκελος έκλεισε στις 4-6-2015. Η επιτροπή παραλαβής συγκροτήθηκε το 2017 αλλά ο έλεγχος έγινε το 2018. Και εν έτει 2021 ζητήθηκε από την οικ. επ. η έγκριση για την οριστική παραλαβή του έργου! Η πλατεία όμως και ύστερα από τόσα χρόνια χρειάζεται εκ νέου ΑΝΑΠΛΑΣΗ!!
- Το τελευταίο εξωφρενικό που καταψηφίσαμε (εξαρχής άλλωστε) αφορούσε την αίτηση της εταιρείας που μίσθωσε με σύμβαση από 10-6-2021 το δημοτικό χώρο στη Λ. Ποσειδώνος 6, Βουλιαγμένη. Η σαθρή αιτίαση της εταιρείας για την υπεκμίσθωση σε άλλη εταιρεία ήταν ότι: “μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα(η άλλη) στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης δραστηριότητας”! Δηλαδή, όχι μόνο μισθώθηκε ένας από τους λιγοστούς ελεύθερους χώρους, με δημοπρασία όπου συμμετείχε ένας και μόνο ΑΛΛΑ αιτήθηκε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα την υπεκμίσθωση σε άλλον γιατί αδυνατεί!!! Για όνομα…
Θα επανέλθουμε με τη βοήθεια του Υψίστου προσπαθώντας να κλείσουμε τις εκκρεμότητες.
Προσοχή και Υπομονή.
Εις το επανιδείν και επαναγράφειν.
Ι. Δόγκα. δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης