Αγαπητοί αναγνώστες,
την παραμονή του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση διεξήχθησαν και οι δύο επιτροπές, οικονομική και ποιότητας ζωής. Σχετικά με αυτή την τελευταία, ως ενημερωθήκαμε από τον κ. Πέτροβιτς, δημ. σύμβουλο, αντιπρόεδρο ΔΣ και το μοναδικό μέλος της παράταξής μας στην επιτροπή, υπήρχε το θέμα: “Αναθεώρηση της μελέτης οργάνωση κυκλοφορίας και σήμανσης στις περιοχές” Ευρυάλη, Πολιτεία και Πηγαδάκια στη Βούλα. Οπως ίσως θυμάστε, είχε εφαρμοστεί μία κατά την γνώμη μας αλλά και ως αποδείχτηκε στην πράξη, αποτυχημένη κυκλοφοριακή παρέμβαση, εξαιτίας της οποίας ταλαιπωρήθηκαν κυρίως οι περίοικοι, οι οποίοι για να φτάσουν στα σπίτια τους έκαναν τον γύρο της Βούλας… Στο δε ΔΣ, όταν είχε εκφράσει ο κ. Πέτροβιτς ενστάσεις ως απολύτως σχετικός, καθότι Πολιτικός Μηχανικός, είχε λάβει την απάντηση ότι η διαδικασία βιαίως θα γίνει αυτόματη!
Ύστερα από σειρά διαμαρτυριών των ταλαιπωρούμενων κατοίκων, η τεχνική υπηρεσία του δήμου μέσω συνεργαζόμενου μελετητικού γραφείου έστειλε την αναθεωρημένη μελέτη, όμως ο Πολιτικός Μηχανικός μας, είχε κάτι έτι περαιτέρω να συνδράμει ως προς το ορθότερο αυτής, ας ελπίσουμε ότι θα εισακουστεί.
Ερχόμενοι αμέσως στα της 15ης οικονομικής σταχυολογούμε:
– Η δαπάνη για την προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, συντήρηση κτιρίων, δημοτικού φωτισμού κ.λπ. “κλείδωσε” (όλες οι ομάδες) στις 296.233€, εκ των οποίων έχουν πιστωθεί για το ’20 τα 1.000€ (αλλιώς η δαπάνη δεν θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί πολυετής) ενώ ΟΛΑ τα υπόλοιπα το ’21.
– Λειτουργική αναβάθμιση, ανακαίνιση και διαμόρφωση σχολικών κτιρίων. Ανάδοχος ανακηρύχθηκε η δωρήτρια εταιρεία του οικίσκου (αναφερθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα) με γενικό σύνολο 538.531,58€ εκ των οποίων οι 268.396€ θα χρηματοδοτηθούν από το Πράσινο Ταμείο. Σε αυτό το θέμα τοποθετηθήκαμε με ΛΕΥΚΟ, γιατί ναι μεν το σκοπούμενο αντικείμενο απολύτως αναγκαίο, πλην όμως τα κόστη σε ορισμένες κατηγορίες αρκετά υψηλά π.χ. προμήθεια κουφωμάτων, για τις δε προβλεπόμενες αποξηλώσεις συνεπακόλουθα και την απομάκρυνση των υλικών, δεν υπάρχει πρόβλεψη σχετικά με την διαχείρισή τους αλλά πρέπει να γίνει υποχρεωτικά βάσει των καθορισμένων.
– Έγκριση ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ συμφωνητικού με τίτλο “Διαχείριση Αποβλήτων Ενδυμάτων και Υποδημάτων”. Εάν δεν επρόκειτο για το συγκεκριμένο αντικείμενο, θα είχαμε καταψηφίσει, τοποθετηθήκαμε με ΛΕΥΚΟ…
1) Το συμφωνητικό βρίσκεται σε ισχύ καθώς έχει υπογραφεί, όπως διαβάσαμε σε απόσπασμα του ΔΣ αλλά και στα συνημμένα έγγραφα, από 18-6-2018! Επομένως, για ποια έγκριση προσχεδίου μιλάμε;
2) Ορισμένα σημεία τοποθέτησης των κάδων βρίσκονται άσκοπα σε πολύ κοντινές αποστάσεις, έτσι χάνουν την χρηστικότητά τους και ενδεχομένως λείπουν από άλλα σημεία, όπως έχουν τοποθετηθεί, π.χ. στη Βουλιαγμένη.
3) Τα σημεία απόθεσης ήταν και παραμένουν 30 τον αριθμό. Αυτό που ΔΕΝ παραμένει ίδιο είναι το ποσό των δωροεπιταγών που προσφέρει, σύμφωνα με το πλαίσιο συνεργασίας του ΔΣ 23-4-2018, η εταιρεία προς τους οικονομικά ασθενέστερους του δήμου. Οι δωροεπιταγές συνολικά ανά έτος ήταν ισάξιες με ποσό 2.300€ ΕΝΩ στο παρόν αναφέρεται το ποσό των 1.000€ μόλις!
– Έγκριση παράτασης (κι άλλη) για το έργο “Κατασκευή Πεζοδρομίων 2017”. Το υπερψηφίσαμε ως αναγκαίο, άρα και την παράταση του, με την ΡΗΤΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ότι αυτή είναι η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ που υπερψηφίζουμε.
– Παραλίγο θα καταψηφίζαμε και το ένταλμα προπληρωμής ταχυδρομικών τελών, 15.000€ που αφορούσε την αποστολή ειδοποιητηρίων σε ιδιοκτήτες οικοπέδων για αποψίλωση. Δεν το καταψηφίσαμε γιατί δεν θέλουμε να δημιουργούμε εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργία του δήμου, ΑΛΛΑ η δαπάνη των 15.000€ την στιγμή κατά την οποία, έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό η επαλήθευση στοιχείων και δεδομένου ότι υπάρχει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ή έστω το τηλέφωνο, καθιστά τη δαπάνη υπερβολική. Εντέλει, για πόσους ιδιοκτήτες οικοπέδων πρόκειται;
– Νομική βοήθεια σε δημοτικό υπάλληλο. Με την εισήγηση που μας εστάλη, δεν ήταν αντιληπτό τί αφορά. Και η αλήθεια είναι ότι σε τηλ. επικοινωνία με τον γενικό γραμματέα διαμαρτυρήθηκα έντονα και γι’ αυτό το θέμα. Στη συνέχεια απέστειλαν το κλητήριο θέσπισμα και αποσαφηνίστηκε.
– Έγκριση και αποδοχή δωρεάς/χορηγίας οχήματος πολλαπλού ρόλου, βαρέως τύπου, εκτός δρόμου,(4×4) Πολιτικής Προστασίας. Το ότι πρόκειται για δωρεά, δε σημαίνει πως αποδεχόμαστε άκριτα ό,τι μας προσφέρουν… Εν προκειμένω, υπερόχημα αξίας 200.000€, η κατασκευή του οποίου ΘΑ γίνει από εξειδικευμένη εταιρεία για λογαριασμό δωρητή-δημότη. ΘΑ παραδοθεί σε 8 μήνες και θα χρησιμεύσει στην αναρρόφηση πευκοβελόνων, κουκουναριών, κ.λπ. Δεν υπερψηφίσαμε γιατί εκτός του ότι δεν αντιλαμβανόμαστε την χρηστικότητά του, πρέπει να συνυπολογίσουμε τα έξοδα συντήρησης του. Σημειωτέον, η συντήρηση των οχημάτων του δήμου έχει προβλεφθεί σε ύψος 2,5 εκατ. Για τα επόμενα έτη, επομένως γιατί να επιβαρυνθεί επιπλέον αυτός ο κωδικός;
Επιπροσθέτως, περιμένοντας την υπογραφή της συμφωνίας-πλαισίου και με την οποία ο δήμος θα εξοπλιστεί με υπεροχήματα, εξού και η δυσθεώρητη δαπάνη συντήρησης, δεν θεωρούμε σκόπιμο επί του παρόντος ν’ αποδεχτούμε αυτή τη δωρεά.
Κλείνοντας, αναφερόμαστε στο “κερασάκι” αυτής της οικονομικής, που δεν είναι άλλο από το εκτός ημερησίας θέμα, που “έφτασε” την προηγουμένη και για το οποίο επίσης διαμαρτυρήθηκα στον γενικό γραμματέα. Τίτλος: «Υποβολή μήνυσης-Έγκλισης».
Διάβασαν τα έκπληκτα μάτια μας για μια εταιρεία, μετά και μια δεύτερη, εναντίον των οποίων έχει ήδη καταθέσει ο δήμος εξώδικες διαμαρτυρίες και δηλώσεις λόγω αναληθών στοιχείων (κατατέθηκαν εκ μέρους της/των εταιρειών) σε σχέση με φάκελο έργου και για την προτιθέμενη αξιοποίηση οικοδομικών τετραγώνων (ΟΤ) στην περιοχή Ν. Κάλυμνο – Εξοχή, στη Βούλα. ΑΛΛΑΛΑ ΤΑ ΧΕΙΛΗ… Ακολουθούν αποσπάσματα της εισήγησης:
- “Η συγκεκριμένη διαδικασία δεν καλύπτει την υποχρέωση ουσιαστικής πληροφόρησης του κοινού για σχέδια και έργα που ενδέχεται να έχουν συνέπειες σημαντικές για μια ολόκληρη δημοτική ενότητα…”
- “Αναφέρεται αναληθώς ότι οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης για τα συγκεκριμένα ΟΤ καθορίζονται… ΔΕΝ αφορά την ΔΕ (τέως Δήμος) Βούλας (ιδετε 2η σελίδα του κειμένου διαβούλευσης)”.
- “Υπ’ αυτά τα δεδομένα είναι προφανές ότι το υπό αξιολόγηση σχέδιο περιλαμβάνει αναληθή-ανακριβή πολεοδομικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τα ακίνητα του έργου κατά παράβαση του άρθρου 16 του Ν.4608/2019”
- “Παρακαλούμε, να αποφασίσετε αρμοδίως… την υποβολή εκ μέρους του Δήμου ΒΒΒ Μήνυσης-Έγκλισης κατά του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας…”
Οι δικές μας απορίες είναι:
– Ποιο θέμα τέθηκε σε διαβούλευση, πότε και σε τί συνίσταται αυτό;
– Ποιος ανέθεσε τί στην εταιρεία, με ποιον τρόπο και για να κάνει ποιο πράγμα;
– Τί είναι το project Voula;
– Πώς εμπλέκεται ο δήμος και γιατί δεν ενημερώθηκε για όποιες ενέργειες από πριν το ΔΣ ή/και η οικονομική επιτροπή;
– Ο δήμος τί σχέση έχει με τις διατάξεις του Ν.4608 του 2019 ;
– Στα πλαίσια ποιας διαγωνιστικής διαδικασίας εμφανίστηκε δεύτερη εταιρεία και ο δήμος τί γνωρίζει σχετικά;
– Ποιος είναι ο “φάκελος του έργου”;
– Ο δήμος πώς γνώριζε το οτιδήποτε για να στείλει εξώδικο και γιατί έδρασε ερήμην των θεσμικών οργάνων;
– Στα πλαίσια ποιων διαδικασιών και πάντως σ’ εμάς άγνωστες, ασχολούνται οι εν λόγω εταιρείες με το πολεοδομικό σχέδιο της Βούλας;
– Εντέλει, γιατί έρχεται στην παρούσα φάση η νομική υπηρεσία να ζητήσει την συνδρομή της οικ. επ., αλλά αφού έχει ήδη προβεί σε προδικαστικές ενέργειες;
Η υποχρέωση εξάλλου, ως αναφέρεται, για ουσιαστική πληροφόρηση φαντάζει εμπαιγμός για εμάς που αναζητούμε επισταμένως ενημέρωση αλλά… Σας θυμίζουμε τη δωρεά του Αστέρα 550.000€ για την ανάπλαση της πλ. Νυμφών, Βουλιαγμένη. Μήπως λόγω του ενδεχόμενου αποκλεισμού του δήμου εκ των πληροφοριών, έγινε επιτέλους αντιληπτό το πόσο σημαντική είναι η ενημέρωση; Σε αυτό το σημείο θέλουμε να παρακαλέσουμε τους περιοίκους της εν λόγω περιοχής να έχουν τεταμένη την προσοχή τους και να βρίσκονται σε επαγρύπνηση.
Την ερχόμενη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί το πολυαναμενόμενο ΔΣ και θ’ αρχίσει στις 5 το απόγευμα.
Εις το επανιδείν και επαναγράφειν
Ζήτω το Έθνος!
Ι. Δόγκα δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης