Αγαπητοί αναγνώστες,
η απουσία της στήλης την προηγούμενη εβδομάδα οφείλεται στην ενδελεχή μελέτη των θεμάτων των επιτροπών, που αποτελούσαν εξάλλου μέρος της ημερήσιας του ΔΣ, πραγματοποιηθέν δια τηλεδιασκέψεως την Δευτέρα,26-10. Επίσης, στην προετοιμασία προτάσεως περί των δαπανών του 2021, η οποία, ως αναμενόμενο, απερίφθη ομού μετά της υποβληθείσης εκ του κ. Πέτροβιτς (δημ. συμβούλου, αντιπροέδρου ΔΣ και εξ ιδιότητος αρμοδίου, πολιτικού μηχανικού) ανάλογης προτάσεως επί του τεχνικού προγράμματος. Φευ… αλλοίμονο!
Στις ερωτήσεις προ ημερησίας του αρχηγού μας, Δ. Δαβάκη και στις σχετικές απαντήσεις, η ενημέρωση έχει ως εξής:
- Δημοπρασία εκμίσθωσης δημοτικού ακινήτου (ΑΚΤΗ) στη Βουλιαγμένη. Οι ερωτήσεις που θέσαμε αφορούσαν στον τρόπο υπαγωγής του κτίσματος και στα αναφερόμενα της διακήρυξης 460 τ.μ. περίπου, και αν μέρος αυτού βρίσκεται εντός αιγιαλού! Επίσης, δεδομένου του υψηλού τιμήματος, θα είναι εφικτό για τον μέσο δημότη να το επισκεφθεί;
Η αναμενόμενη απάντηση ήταν πως όλα έγιναν ωραία και καλά, πως είναι ευτυχείς για την εξέλιξη, ανέλυσε τα χρώματα των παπαγαλιδίων! (τί ήθελε να πει;…) και διαβεβαίωσε πως η κοινόχρηστη παραλία παραπλεύρως, δεν θα “θιχτεί”… φυσικά, δεν υπήρξε απάντηση στα ερωτήματα που θέσαμε. Να θυμίσουμε μόνο στον δήμαρχο, ότι κατά τον ίδιο τρόπο κατέληξε, κοντινή στο σημείο παραλία, ΑΠΡΟΣΠΕΛΑΣΤΗ ήδη από τον χώρο των παρκαδόρων και η οποία όλως τυχαίως “αξιοποιείται” από τους ίδιους επιχειρηματίες.
- Ερώτηση για το πώς σκοπεύει να διαχειριστεί το θέμα των συνεδριάσεων των επιτροπών (Ο.Ε., Ε.Π.Ζ.), δεδομένου ότι αμφότερες είναι 9-μελείς, πέραν των απαραίτητων υπαλλήλων, εισηγητών, κ.λπ. Στην παρούσα επισφαλή κατάσταση λόγω πανδημίας, είναι αποδεκτό να συναθροίζονται τόσα άτομα στον ίδιο χώρο; Έκπληκτοι ακούσαμε την απάντηση: “Μας αρέσει η πολυφωνία”, μόνο ως εμπαιγμό μπορούμε να το εκλάβουμε… Επίσης, ότι το προσωπικό δεν συμπεριλαμβάνεται, βάσει του άρθρου 1, παρ.3, στην οδηγία για τα μέτρα…; Δηλαδή, οι υπάλληλοι δεν υπολογίζονται και δεν προσμετρώνται ως άτομα;!
- Σχετικώς με τα χρονίζοντα προβλήματα της α’ και β’ πλαζ των αγωγών ομβρίων ή ακαθάρτων, αν υπάρχουν ή όχι, αν θα γίνουν και πότε πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει μελέτη (το έχουμε ξανακούσει αυτό!) που οδεύει προς έγκριση και ούτε λίγο, ούτε πολύ οι μισθωτές των πλαζ θ’ ανακατασκευάσουν τους αγωγούς και θα επιλύσουν τα προβλήματα… οι ίδιοι το γνωρίζουν άραγε;
- Για το σημείο φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπου παρκάρουν άλλα αυτοκίνητα, έναντι Αγ. Ιωάννου Βούλας, όπως και για την πιάτσα ταξί (επίσης “ξεχειλωμένη”) η τοποθέτησή του δημάρχου ήταν ασαφής. Είπε ότι απαγορεύεται από τον ΚΟΚ, ότι επιλαμβάνεται η δημοτική αστυνομία (τί να πρωτοπρολάβει να κάνει…) και το θέμα θα λυθεί, όταν εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση. Για όποιον δεν κατάλαβε, νέα έξοδα μας περιμένουν…
Σε ό,τι αφορά το κολοσσιαίο θέμα της ΜΕΕΚΒ (Μετοχική Εταιρεία Κτήματος Βούλας), δια της μεθόδου “απαντώ λέγοντας όσο το δυνατό λιγότερα από αυτά που δεν με συμφέρουν”, πληροφορηθήκαμε ότι έχει υπάρξει τελεσίδικη απόφαση πλέον για το ιδιοκτησιακό καθεστώς (απέφυγε επιμελώς να το πει αλλά το εννόησε) της έκτασης 3 στρεμ. περίπου στην περιοχή “καζίνο”, απέναντι από το πρώην Α.Τ. Βούλας επί της παραλιακής. Για την δέσμευση των αποθεματικών του δήμου 3,2 εκ.από τα διεκδικούμενα 13 εκ. συνολική απαίτηση, απ’ όσο καταλάβαμε, είπε πως η υπόθεση θα ξαναδικαστεί στον Άρειο Πάγο.
Στην ημερήσια διάταξη και στο τεχνικό πρόγραμμα αίσθηση δημιούργησε η παρέμβαση του κ. Πέτροβιτς αναφορικά με την πραγματική διάθεση εκ μέρους της διοίκησης ν’ ακούσει μία άλλη πρόταση. Να θυμίσουμε ότι ο εξ ιδιότητος αρμόδιος κ. Πέτροβιτς υπέβαλε πρόταση (εκτός των άλλων) για το σύστημα γεωγραφικών πληροφοριών (GIS), το οποίο κατά παραδοχή του δημάρχου, λειτουργεί ΜΕΡΙΚΩΣ στη Βούλα και θα επεκταθεί στον υπόλοιπο δήμο. Επομένως η υφιστάμενη κατάσταση δεν καλύπτει ούτε το σύνολο του δήμου, ούτε το εύρος των χώρων προς εντοπισμό… Για τον σταθμό μεταφόρτωσης και στην όχληση που προκαλεί η μετακίνηση των δημοτικών οχημάτων στους κατοίκους Πανοράματος, είπε πως είναι προσωρινή… Μαντέψτε μετά την 3ετία (τόση είναι η προσωρινή), ποιος θα υφίσταται την όχληση;
Ετοιμάζεται το σημείο Green Point στην παραχωρηθείσα έκταση των 32 στρεμ. μέρος της Σχολής Ευελπίδων, όπου όπως έχουμε ξαναγράψει, θα δημιουργηθεί: Διαλογή στην Πηγή, Σταθμός μεταφόρτωσης, Συνεργείο του δήμου, Χώρος στάθμευσης των οχημάτων του δήμου, φορτηγων, απορριμματοφόρων και ποιος ξέρει τί άλλο… Εύλογη απορία: Τα 32 στρεμ. θα είναι εντέλει αρκετά και σε νόμιμα χοροθετημένη έκταση;
Τα δημοτικά τέλη και ο δημοτικός φόρος ειπώθηκε ότι δεν παρουσιάζουν αύξηση. Αν όμως υπολογίσουμε το + 0,25% υπέρ σχολείων (πάγια αύξηση), το γεγονός πως η Αποκεντρωμένη δεν δέχθηκε τις απομειώσεις τελών σε 2 κατηγορίες (κατά δήλωση δημάρχου πάντα) και πως, ως είπε ο κ. Πέτροβιτς στην παρέμβασή του, δεν θα έπρεπε ο υπολογισμός των υπογείων ή βοηθητικών χώρων, στεγασμένων ή μη, να είναι ο ίδιος με αυτόν των κατοικιών, καταλήγουμε πως οι τιμές δεν είναι και ΤΟΣΟ ίδιες…
Στα θέματα μελετών, τόσο της διευθέτησης του ρέματος Χερώματος, όσο και του Αλιευτικού Καταφυγίου Βάρκιζας, όπως επίσης και του ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) διαπιστώσαμε ότι:
- Οι μελετητές χρησιμοποίησαν καλοπροαίρετα τα στοιχεία που τους δόθηκαν από τον δήμο α) περίπτωση αριθμού θέσεων και δυναμικότητας ελλιμενισμού: το καταστατικό του δήμου αναφέρει 173 θέσεις, ενώ για το έτος 2019 η δυναμικότητα ήταν 147 με μία κενή. Υπολογίζουμε την αυξομείωση των σκαφών λόγω μήκους αλλά η απόκλιση είναι μεγάλη β) περίπτωση στοιχείων για το ΣΒΑΚ και πιο συγκεκριμένα για την δημοτική συγκοινωνία: από το έτος 2018 η μέση ημερήσια επιβατική κίνηση είναι, στη μπλε γραμμή 58, στην κόκκινη 60, ενώ στο 162 (τοπική γραμμή) 300!
- Διεφάνη “εκτεταμένη επίδραση” της διοίκησης επί του έργου των μελετητών, καθώς στο έργο του Χερώματος υπήρχε πρόταση για τις 2 λεκάνες ανάσχεσης υδάτων ανοικτού τύπου με φυτεύσεις και αισθητικές παρεμβάσεις, ενώ η διοίκηση έδειξε να έχει τοποθετηθεί από πριν εναντίον αυτής της προτάσεως του μελετητή. Στις παρεμβάσεις που έκανε ο κ.Πέτροβιτς, επεσήμανε εκτός των λόγων για τους οποίους τιθέμεθα υπέρ των ανοικτού τύπου ανασχέσεων, επίσης και την οικία επί της κοίτης του ρέματος, που έδειχνε απαλλοτριούμενη. Επ’ αυτού υποστηρίχθηκε ότι έχει ήδη απαλλοτριωθεί. Κρατήστε κατά νου, ότι μιλάμε για σύνολο έργων και πρωτίστως ότι, αν δεν κατασκευαστεί άρτια η διευθέτηση του ρέματος Κόρμπι, οποιοδήποτε έργο στην περιοχή θα είναι δώρον-άδωρο. Πάντως το θέμα έκλεισε βιαστικά και διεκόπη ο ομιλητής κ. Πέτροβιτς.
Θα κλείσουμε με μια λυπηρή είδηση, την κοπή ενός ακόμη πεύκου με εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας, χωρίς όμως εισήγηση της υπηρεσίας Πρασίνου (όπως ο πρόσφατος ψηφισμένος Κανονισμός Πρασίνου προβλέπει). Πρόκειται για υγιέστατο πεύκο που είχε την ατυχία να φύεται σε μελλοντικό πεζόδρομο! Αφού πέρασε ο οδοστρωτήρας, κυριολεκτικά και μεταφορικά, αποκαλύφθηκαν οι ρίζες του και αντί, όπως πρότεινε ο Δ. Δαβάκης, να κατασκευαστεί μια ζαρντινιέρα (άλλωστε πρόκειται για πεζόδρομο) να εγκιβωτιστεί, επελέγη για πολλοστή φορά η ανάλγητη λύση της κοπής… θλιβερό.
Με αυτή την πικρή γεύση και την υπενθύμιση της απαραίτητης τήρησης των μέτρων, σας ευχόμαστε
Κουράγιο και Δύναμη
Εις το επανιδείν και επαναγράφειν
Ι. Δόγκα, δημ. σύμβουλος μείζονος αντιπολίτευσης